Avatar billede wagfunny Nybegynder
15. april 2011 - 21:14 Der er 2 kommentarer

Hvordan oprette jeg forbindelse fra computer til computer i 2 lokal netværk

Jeg har sat to routere sammen i mit netværk den ene hedder 192.168.0.1 og den anden 192.168.1.1
Spørgsmålet går på hvor får jeg forbindelse fra en computer i det ene netværk til en i det andet netværk.
192.168.0.1 sider der 8 enheder alle med kabel inc. den anden router, på 192.168.1.1 sidder en trådløs enhed.
Alle computere kan komme på internettet men de kan ikke se hinanden.
Hvordan får jeg dem til at se hinanden????
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 07:59 #1
Ikke lige min stærke side, men der er nogle forudsætninger:

De kører i samme workgroup (arbejdsgruppe) er en forudsætning.

En ide er måske at lave en netværksinstallation på en pc og overføre denne ved hjælp at en fil på en usb pind til de andre

Da jeg i sin tid kørte med både router og trådløs router, der mener jeg at jeg brugte den ene lan stik (nr4) på routeren som jeg tilsluttede Wan stikket på den trådløse router. Og jeg kunne godt se de to bærbare pc'ere.

Kan måske tænkes at den trådløse router skal opsættes som en svich uden at den henter Ip og dns automatisk, men det har jeg ikke prøvet, så det ved jeg ikke noget om.
Avatar billede wagfunny Nybegynder
15. maj 2011 - 10:08 #2
Er der slet ikke nogen som kan hjælpe med dette her problem, ganske kort, hvordan får jeg de to routere i mit netværk til at se hinanden.