Avatar billede mtilsted Nybegynder
31. juli 2001 - 11:12 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Java til exe fil (Reprise)

Jeg mangler et program der kan lave mit java program om til en (windows) exe fil saaledes at den bare kan køres. Programmet vil stadig vaere et java program, saa det jeg mangler er et program, der kan wrappe min .jar fil om til en exe fil, som saa naar den bliver kørt starter min jre.

Og saa skal det vaere muligt at vaelge om der skal vaere consol eller ej.
Avatar billede disky Nybegynder
31. juli 2001 - 11:16 #1
Som sagt før DET KAN DU IKKE.

Man du kan gøre så din .jar fil starter ved dobbelt click.

Og man laver IKKE java .class filer om til .exe filer, det strider imod al sund fornuft.
Avatar billede mtilsted Nybegynder
31. juli 2001 - 12:17 #2
Man KAN godt. Object domain HAR gjort det.
Avatar billede disky Nybegynder
31. juli 2001 - 12:19 #3
giv et eksempel.

Men hvorfor gøre det ?

Så kan du ligeså godt kode alt i VB istedet.
Avatar billede mtilsted Nybegynder
31. juli 2001 - 12:44 #4
Jeg kan ikke se hvorfor jeg ligesaa godt kan code det i VB i stedet.

Vores program er stadig multi platform, men man skal alligevel angive om man vil køre det paa Windows/Mac/Other. Coden til de 3 versioner er 98% identitisk, men hver version har nogle smaa nødvendige ændringer. Desuden bundler vi en jre, saa det er ikke muligt for os bare at have en version.

Men det jeg egentlig ville, var bare at komme af med det konsol vindue.
Avatar billede disky Nybegynder
31. juli 2001 - 12:46 #5
kan du ikke bare sige det skal være lukket ?
Avatar billede mtilsted Nybegynder
31. juli 2001 - 13:45 #6
Jo, men hvem skal jeg sige det til.
Avatar billede disky Nybegynder
31. juli 2001 - 13:48 #7
lav en genvej til din bat fil.

højre click på den og under \'kør\' vælg minimeret.
Avatar billede mtilsted Nybegynder
31. juli 2001 - 14:26 #8
Det fjerner jo stadig ikke vinduet. -(
Avatar billede disky Nybegynder
31. juli 2001 - 15:24 #9
Avatar billede paarse Nybegynder
31. juli 2001 - 16:40 #10
Jeg har med succes anvendt installationsprogrammet installAnywhere fra Zero G, der laver en exe fil, hvor der IKKE åbnes et konsol vindue. Du kan hente installAnywhere fra http://www.zerog.com/

mvh Paarse
Avatar billede lbhansen Nybegynder
31. juli 2001 - 17:47 #11
så prøver vi at lægge den her istedet for:)
Hvis du laver din batchfil, og ender den med .cmd så får du ingen konsol der.

Hvis du afvikler med javaw istedet for java, så får du heller ingen konsol der
Avatar billede faceorbit Nybegynder
02. august 2001 - 17:55 #12
jeg ved min ærede kollega har lavet indtil
flere java applikationer til exe filer. Nu
er han desværre gået hjem, men hvis du kan
vente til i morgen (Fredag) skal jeg nok
finde løsningen til dig.
Avatar billede faceorbit Nybegynder
02. august 2001 - 18:03 #13
Ved en søgning på google.com på: \"java to exe\" dukkede der
flere herlige links op et af dem:

http://www.duckware.com/java2exe.html

Her er endnu et forslag
http://www.teamjava.com/forum/index.cgi?read=4084

der henviser til siden
http://www.microsoft.com/java/download/dl_sdk40.htm
Avatar billede faceorbit Nybegynder
03. august 2001 - 11:17 #14
Vi bruger følgende produkt:

http://www.excelsior-usa.com/jet.html
Avatar billede disky Nybegynder
18. januar 2002 - 08:35 #15
skræmmende.

At lave java om til .exe er en skændsel imod hele ideen med Java.
Avatar billede mtilsted Nybegynder
20. januar 2002 - 19:00 #16
Klag til sun over deres elendige tool support.

Jeg har ikke kunne finde NOGET documentation hos sun, paa hvordan man ellers skulle starte sit javaprogram, ved dobbeltklik paa en datafil, eller hvordan man skulle goere saa brugeren kunne dragge en fil over paa vores program, som saa skulle starte.

Avatar billede disky Nybegynder
21. januar 2002 - 08:53 #17
Jeg tror du hellere skulle klage over dine evner til at finde noget :-)
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/basics/run.html

Her er en udemærket forklaring på hvordan man gør så man kan double clicke på en .jar fil.

p.s. Lidt point for et helt nyt spørgsmål ville være rart.
Avatar billede mtilsted Nybegynder
21. januar 2002 - 14:56 #18
Jeg ved GODT hvordan man goer med en jar fil. Jeg skrev Datafil. Altsaa, naar du tryker paa en
FunnyFil.MXT skal den loade vores java program, som saa skal have FunnyFil,MXT som argument. (Og tilsvarende skal man kunne dragge FunnyFil.MXT) over paa jar filen.
Avatar billede disky Nybegynder
21. januar 2002 - 14:59 #19
Det har intet med java at gøre, det er et spørgsmål om opsætning af fil typer i det OS du bruger.

For at lave dit drag and drop halløj, skal du igen skrive et program der kan gøre det.

Lad være med at brokke dig over SUN for dette.
Avatar billede faceorbit Nybegynder
02. februar 2002 - 01:45 #20
disky>> Hvorfor er det skræmmende at lave java filer om til exe? Jeg sidder
i en afdeling der lejlighedsvis byder på opgaver der per tradition blev løst
af en række C/C++ programmører. De løser opgaver til en Microblød platform,
og portering er ikke aktuel. Mange af opgaverne har en temmelig kort levetid,
og deres vigtigste egenskab er at de kan løses hurtigt. Derfor er man heller
ikke kræsen med i hvilket sprog de bliver implementeret. Imidlertid har denne
afdeling en fast distribuerings rutine, der er baseret på at kode/applikationer
kan køres som exe filer. Istedet for at de bruger krudt på at ændre denne
rutine, er det utrolig simpelt for os at levere exe filer -- men de er jo
så selvfølgelig implementeret i Java. For mig har Java en række fordele frem for
f.eks. C++. Blandt de væsentligste: Jeg er en betydelig bedre Java programmør
end C++/VB/Pascal/Cobol programmør. For det andet: Jeg har langt bedre tools
og frameworks til rådighed i min Java værktøjs kasse.

Personlig er jeg ligeglad hvilke politiske overvejelser og traditioner der er
forbundet med drift og implementering hos mine eksterne kunder -- tja hvis
de vil have oversat class til exe, så gør jeg det sgu gerne, og hvis alternativet
er at en anden implementere det i VB, så mener jeg stadig at Java kode er lettere at udvikle og vedligeholde -- især når kompleksiteten vokser. Hvis
jeg skal være helt ærlig vil jeg egentlig også gerne male mine exe filer
røde og levere dem via et syngende grønt bud.
Avatar billede 2989 Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:26 #21
faceorbit: ja selvfølgelig skal kunden have det der bliver efterspurgt. Men hvorfor lave det i java hvis det ikke skal være platformsuafhængigt ?.
Du skriver at bedre tools og framewoks til rådighed, dette tror jeg ikke på, C har eksisteret siden 1970'erne og C++ (C with Classes) kom til i 1979.

Jeg ser java som en "lite" udgave af c++, hvor de har "skåret" mange funktionaliteter væk.
Og når du oversætter fra java til exe så mister du en masse hastighed.

Flere og flere programmer bliver lavet "dårligt", det kan godt være de virker, men de bliver mere og mere ressourcekrævende. Hvorfor ?