Avatar billede centauri Nybegynder
31. juli 2001 - 11:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbindesle til SQL via JAVA

Jeg har fundet et ekspempel på nettet som bruger java til at connecte til en Access Datatabse med med hvordan laver jeg det om til at den kan connecte til en SQL istedet for?

Eksemplet bruger følgende for at kunne connecte.

function CreateConnection() {
    var Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\");
    Conn.Open(\"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" + Server.MapPath(\"northwind.mdb\"));
    Conn.CursorLocation = adUseClient;
    return Conn;
}
Avatar billede jacobve Nybegynder
31. juli 2001 - 11:09 #1
en sql? hvad hedder databasen? mig bekendt er der ikke en der hedder sql (det er et sprog)
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2001 - 11:22 #2
Eller er det en ODBC-connection ?
Avatar billede jvh Nybegynder
31. juli 2001 - 11:58 #3
Du mener vist en SQL Server connection istedet.

For det første er det det forkerte forum du skriver til. Java hajerne sidder i programmering:java istedet.

Du skal skifte Conn.open linien ud med noget i retning af:

Conn.Open(\"Provider=SQLOLEDB;Data Source=<din egen datasource>;Initial Catalog=<din database>;User ID=<user>;Password=<passwd>;\")

Det i <> markerede skal udskiftes med en tekst-strenge. F.eks. kunne <user> blive udskiftet med bent. Altså ingen anførselstegn el.lign.

Data source skal udskiftes med det navn du har sat databasen op til i client connection manageren. Initial catalog skal være din database i sql serveren - f.eks. northwind eksempel databasen. Bruger navn og password skal passe med en af brugerne i sql serverens user manager.

Du bør være opmærksom på at java\'en kun virker på windows, og kan ikke køre fra en applet uden certifikater.

Avatar billede jakoba Nybegynder
31. juli 2001 - 12:12 #4
Mon ikke databasen ligger på hans egen server. så der skal connectes via IP. Så bliver der heller ikke noget security problem ved det.
men der skal så være en servlet til at tage imod. Mener jeg læste om det engang.
Avatar billede centauri Nybegynder
31. juli 2001 - 12:27 #5
Ja det er jeg også kommet frem til
Conn.Open(\"provider=SQLOLEDB;driver=(SQL Server);server=w74233;database=vitser;uid=vitser;pwd=vitser\");

Men problemet er bare at jeg ikke kan tilføje eller skrive til databasen skal man have lidt mere med for at kunne det.

Jeg er normalt van til at arbejde i ASP og der bruger man f.eks
RS1.Open \"SELECT * FROM tblEmployees ORDER BY LastName;\", Conn, 2, 1

Hvor de sidste cifre bestemmer hvilke retighedder man har.

Avatar billede jvh Nybegynder
31. juli 2001 - 12:51 #6
De sidste cifre bestemmer hvilke låsninger SQL serveren skal foretage på recordsettet for dig. Jeg kan ikke huske hvordan det gøres fra java, men det kan helt sikkert også lade sig gøre.

Extract fra MSDN omkring åbning af recordset:
int    LockType  = msado15.CursorTypeEnum.adOpenForwardOnly;
  int    CursorType = msado15.LockTypeEnum.adLockReadOnly;
  int    Options    = -1;

  Rs1.Open( Source, Connect, LockType,  CursorType, Options );

Bemærk at locktype og cursortype er de samme som du angiver i asp.
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:42 #7
Du får næppe mere svar i denne kategori. hvad med at lukke?
Avatar billede centauri Nybegynder
25. marts 2002 - 09:59 #8
Ikke noget her der kunne bruges så lukker spørgsmålet igen.
Avatar billede centauri Nybegynder
25. marts 2002 - 10:00 #9
Lukket