Avatar billede michael_stim Ekspert
15. april 2011 - 09:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søger råd til "uploadscript".

Hej,

Skal have en applikation/script/batch som lægges/installeres på en client PC. Alt hvad den applikation skal gøre er at uploade en csv fil fra en given plads til serveren på en given plads i en given antal intervaller. Til at starte med bliver det win maskiner. Kan ikke rigtigt finde ud af hvad der er smartest/hurtigst. Installere en FTP client? Skrive 7000 linier kode i C++?

Nogen der har erfaringer?
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. april 2011 - 09:49 #1
En lavpraktisk løsning kunne være et scheduleret powershell script, som uploader filerne. Jeg har et eksempel liggende hvis det har interesse?
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. april 2011 - 09:52 #2
Absolut, alt modtages med kyshånd ;o)
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. april 2011 - 10:03 #3
Gem nedenstående i en .ps1 fil, opsæt scheduleren til at køre powershell med argumentet "-command <sti>\<script>.ps1". Det kan også være du skal sætte powershells execution policy til "Remote Signed" før det virker korrekt, det afhænger lidt af hvordan maskinen er konfigureret.

Den uploader alle .csv filer i samme mappe som scriptet, men du kan jo bare tilpasse den efter behov.

Det er også muligt at få tilsendt mails ved endt upload eller hvis der opstår fejl.

# Variables
$Ftp = 'ftp.domain.com/'" target="_blank">ftp://username:password@ftp.domain.com/'
$FileType = "*.csv"
$SmtpHost = "mail.domain.com"

Try
{
    # Initialization
    $WebClient = New-Object System.Net.WebClient
    $SmtpClient = New-Object System.Net.Mail.SmtpClient
    $SmtpClient.Host = $SmtpHost

    $Files = @(Get-ChildItem .\ -Filter $FileType)

    If ($Files.Count)
    {
        ForEach($File in $Files)
        {
            Write-Host "Uploading: $File"
            $Uri = New-Object System.Uri($Ftp + $File.Name)
            $WebClient.UploadFile($Uri, $File.FullName)
        }
        $Count = $Files.Count
        $Body = "$Count files were uploaded to server."
    }
    Else
    {
        Write-Host "No files to upload!"
        $Body = "No files to upload to server."
    }
    # Uncomment to get status e-mails
    # $SmtpClient.Send("noreply@domain.com", "recipient@domain.com", "Upload report", $Body)
}
Catch [Exception]
{
    $Body = $_.Exception.Message
    # Uncomment to get error mails
    # $SmtpClient.Send("noreply@domain.com", "recipient@domain.com", "Error in upload", $Body)
    throw $_
}
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. april 2011 - 10:05 #4
Nå, eksperten ødelagde FTP linien i starten af scriptet.

$Ftp = 'ftp_:_//_username_:_password_@_ftp.domain.com/_'

Fjern alle underscores i ovenstående, så skulle den være korrekt :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. april 2011 - 10:44 #5
Merci. Så skal man bare finde ud af hvordan den der scheduler fungerer. Arbejder ikke så meget i Win, men det ser overskueligt ud.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. april 2011 - 15:51 #6
Den skriver bare at den ikke kan finde nogen fil. Scriptet ligger i samme mappe som CSV-filen.