Avatar billede hlt Juniormester
14. april 2011 - 18:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kontroller svar til kontrol spørgsmål i membership

Hej,
Er der nogen der sidder med en smart måde at kontrollere om et indtastet svar til et kontrolspørgsmål er identisk med det der er oprettet i brugerens profil i .nets membership.
Avatar billede hlt Juniormester
15. april 2011 - 08:53 #2
Hej,
Jeg fandt faktisk noget der kunne bruges. Til at starte med troede jeg at det igen var noget ubrugbart. Men jeg fik det til at virke. Man kan ikke kontrollere med ren tekst. Hvorfor man ikke har lavet det ved jeg ikke. Men ihvertfald, så kan man ved at kalde metoden til at resette passwordet teste om det er det rigtige svar. Der bruger man kontrol svaret til detog hvis det er et forkert svar for man en exception. Når det så er gjort, opretter man et nyt password og sender det til brugeren.
Jeg har indsat koden hvis der er andre der skulle stå med samme problem.
' Find din bruger
Dim user As MembershipUser = Membership.GetUser(usernameTextBox.Text)
'lav et midlertidigt password til ham ved at resette hans password. Her bruger man han svar til kontrolspørgsmålet. Hvis svaret er forkert får man en MembershipPasswordException som man kan fange og skrive en besked til brugeren om at svaret er forkert.

Dim tmp_password As String = user.ResetPassword(answerTextBox.Text)

'Opret et nyt password til ham, ved hjælp af det midlertidige og det nye, og send det til brugeren.
Dim new_password As String = "nytpassword"

user.ChangePassword(tmp_password, new_password)
Her efter kan man sende det nye via mail, eller skrive det til skærmen eller hvad man nu vil.
---------------------------
Men tak for hjælpen med at finde svaret. Sender du mig et svar så du kan få point
Avatar billede hlt Juniormester
27. oktober 2011 - 10:18 #3
Lukker og slukker