Avatar billede hoirup Nybegynder
13. april 2011 - 19:36 Der er 3 kommentarer

Ingen adgang til dokumenter på Win7

Hej!Min stationære (der har direkte forb. til nettet) kører win7. Fra denne kan jeg både se og hente/rette filer på min bærbare, der kører XP. Men det omvendte kan jeg ikke få til at virke. Der kommer meddelelse om, at jeg ikke har rettigheder og at jeg skal tale med administratoren (mig!).
Hvis jeg derimod placerer win7 dokumenter i mappen "delte filer" så kan jeg både hente og rette på min bærbare. Problemet er bare, at disse filer ikke opdateres når jeg har lagt nye filer ind på win7...
Jeg vil juble (intet mindre!) hvis nogen af jer kan hjælpe mig. TAK!
Avatar billede haverslev Novice
13. april 2011 - 20:21 #1
jeg vil mene at du blot skal følgende på din W7 maskine.

Tryk på start, skriv netværk i søgefelt og klik/vælg linjen "Netværks og delingscenter"

Klik på linjen "Redigere avancerede delingsindstillinger" i venstre side.

Kør ned i bunden af den boks der kommer op og sæt prik i
"Slå adgangskode beskyttet deling fra" - gem ændring
Avatar billede hoirup Nybegynder
14. april 2011 - 17:53 #2
Hej Haverslev.
Tak for dit råd, som jeg fulgte, men der var allerede vinklet af, og jeg kan stadigvæk ikke se den primære dokumentmappe, som jo er den der bliver opdateret, hvilket delte dokumenter (som jeg godt kan se) ikke bliver det.
Har du et andet godt råd?
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2011 - 07:29 #3
Lige pt. har jeg ikke andet end.

Gå i stifinder, klik på sørgsmåltegn i højre øverste hjørne
skriv: Dele filer med andre
i søgefeltet og klik på luppen
Nu skulle du få ca. 30 indlæg omkring deling, og det kan måske hjælpe dig videre.