Avatar billede mik28 Seniormester
13. april 2011 - 09:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

er det muligt at kalde en link onload

Hejsa

Er det muligt at kalde et link onload på en side. Noget i den her stil.

<body onload="document.getElementById('mitlink').submit();">
<a href="mit link" id="mitlink" name="mitlink">

Grunden er at jeg gerne vil åbne en lightbox i et popupvindue
Avatar billede BufferUnderrun Nybegynder
13. april 2011 - 10:27 #1
Hvis du vil åbne noget window-kode når der bliver trykket på dit link, så skal du lave noget i retning af:

<a href="#" onclick="window.open()">

Hvis du vil auto-åbne et window så snart siden bliver loadet, så skal du lave noget i retning af:

<body onload="window.open()">

Sidstnævnte mener jeg dog bliver blokeret af de fleste browseres pop-up blocker, så det må du nok lige teste igennem.
Avatar billede softspot Forsker
13. april 2011 - 10:58 #2
Kan du ikke opnå dette med

<body onload="document.getElementById('mitlink').click();">
Avatar billede mik28 Seniormester
13. april 2011 - 11:08 #3
Vil det ikke være det samme som det her?

<a href="http://google.dk" id="mitlink"></a>
<script type="text/javascript">
document.getElementById('mitlink').click();
</script>
Avatar billede softspot Forsker
13. april 2011 - 11:16 #4
Ikke helt. Forskellen er, at dit sidste eksempel ville blive kaldt med det samme (inden dokumentet er loadet færdigt), hvor det der kaldes onload første kaldes når siden er indlæst helt... men ellers tror jeg ikke der er nogen forskel :-)
Avatar billede mik28 Seniormester
13. april 2011 - 11:24 #5
det må det også gerne. Det virker bare ikke
Avatar billede mik28 Seniormester
14. april 2011 - 06:54 #6
Det er gerne vil er dette, altså åbne en lightbox. Til det skal jeg bruge rel. Det skal helst ske på den side man er

window.parent.location="minside.jsp?iframe=true&amp;width=80%&amp;height=80%" rel="prettyPhoto[IframePage]" target="_top";
Avatar billede danco Nybegynder
14. april 2011 - 07:56 #7
Det lightbox du gerne vil åbne med, er det et standard script du har hentet fra nettet eller et du selv har skrevet ?

Hvis det er et du har hentet på nettet må du gerne smide et link herinde til det så vi har en reel mulighed for at se hvad du arbejder med.

Alternativt til onload kunne du bruge JQuery med:

$(document).ready( function() {
//kode til at åbne lightbox her
});

hvad du skal ud i at kalde den metode der åbner din lightbox på skærmen.
Avatar billede mik28 Seniormester
14. april 2011 - 08:31 #8
Avatar billede mik28 Seniormester
19. april 2011 - 10:20 #9
Er det virkeligt umuligt at gøre noget i den her stil

var showLightboks = true;
    window.onunload = function() {
        if(showLight==true){
kald dette link
<a href="min.jsp?iframe=true&amp;width=80%&amp;height=80%" rel="prettyPhoto[IframePage]" target="_top"></a>
    }
    };

<a onclick="showPopup=false;" href="someURL">test</a>
Avatar billede mik28 Seniormester
19. april 2011 - 10:30 #10
forstår ikke hvordan jeg skal skrive koden til at kalde lightboksen?

$(document).ready( function() {
Hvad skal jeg skrive her?
});
Avatar billede mik28 Seniormester
19. april 2011 - 10:32 #11
i en anden sammenhæng åbner jeg en lightboks således

$(document).ready(function(){
    if ($("a[rel^='prettyPhoto']")) {
        $("a[rel^='prettyPhoto']").prettyPhoto({
        theme:'light_square'
        });
    }

men jeg ved ikke hvordan jeg får rel på ?