Avatar billede donslund Nybegynder
13. april 2011 - 09:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mere en én jQuery på siden

Jeg bruger jQuery mere end ét sted på min side. Kan jeg gøre noget for, at disse elementer ikke generer hinanden?
Det er nemlig nogle ting som ikke virker korrekt lige så snart jeg har mere end én $(document).ready(function(){ på siden.

Jeg tror i hvert fald det er det der driller.
Avatar billede BufferUnderrun Nybegynder
13. april 2011 - 09:18 #1
Du bør ikke have mere end én $(document).ready(function(){}). Denne kodestump sørger for at din kode først bliver kørt når siden er loadet færdig. Hvis du vil køre flere stykker kode, så kan du f.eks. lægge dem i seperate funktioner, og kalde dem begge inde fra document.ready-funktionen.
Avatar billede softspot Forsker
13. april 2011 - 10:23 #2
Det har ingen betydning om du har flere $(document).ready på samme side, da de blot bliver kaldt i sekvens, hvis der er flere. Det må være noget af det du kalder fra disse, som kommer i konflikt med hinanden.

Kan du vise koden fra en side som giver problemer?
Avatar billede donslund Nybegynder
13. april 2011 - 14:12 #3
Det der sker er, at en ColorBox (en lightbox ting) lægger sig over indholdet og skubber resten ned i stedet for at lægge sig som overlay.
Men det er kun i IE den gør det.
Avatar billede softspot Forsker
13. april 2011 - 15:24 #4
Er det så ikke fordi stylingen på lightboxen ikke er sat korrekt (noget med position absolute eller noget i det stil)?
Avatar billede donslund Nybegynder
10. august 2011 - 20:27 #5
Her lukkes, nogen der vil have svar?

Jeg mener jeg fik ryddet ud i min kode. jQuery og Prototype kører ikke godt sammen.
Avatar billede donslund Nybegynder
15. august 2011 - 08:43 #6
Lukker