Avatar billede outplug Nybegynder
06. januar 2000 - 17:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

en fed menu

Hej hvis der er nogen der kan et eller andet html-script på en fed menu så er du velkommen til at skrive

        på forhånd tak!!!!!!

                    Hilsen    Outplug
Avatar billede ahl Nybegynder
06. januar 2000 - 18:34 #1
prøv at sætte dette her ind på din side!

<!--Her fra-->
<HTML><HEAD><TITLE>JavaScript Menu 1.0</TITLE><SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2"><!--
if (document.layers) NS4 = 1; else NS4 = 0; if (document.all) IE4 = 1; else IE4 = 0; function display(id, str) { if (NS4) { with (document[id].document) { open(); write(str); close(); } } else { document.all[id].innerHTML = str; } }; function repstr(_in,_rep) { out = ""; for(_c=0; _c<_rep; _c++) out = out + _in; return out }; function showtree(node,level,str,expand) { if ( node.childs() == 0 ) { str = str + repstr("&nbsp;",level*4) + "<A HREF=\"" + node.url + "\" TARGET=" + menu_frame + " onMouseOver=\"window.status='" + node.text + "';return true\" onMouseOut=\"window.status='';return true\">-" + node.text + "</A><BR>"; } else { if ( expand == 0 ) { str = str + repstr("&nbsp;",level*4) + "<A HREF=\"java script:toggle('" + node.name + "')\" onMouseOver=\"window.status='" + node.text + "';return true\" onMouseOut=\"window.status='';return true\">" + node.text + "</A><BR>"; } if ( expand == 1 ) { str = str + repstr("&nbsp;",level*4) + node.text + "<BR>"; } } if ( ( ( node.unfold == 1 ) || ( expand == 1 ) ) && ( node.childs() > 0 ) ) { for (node.movefirst() ; node.notlastchild() ; node.movenext() ) { str = showtree(node.getchild(),level + 1,str,expand); } } return str; }; function toggle(name) { node = findnode(MyNode,eval(name)); if ( node.unfold == 0 ) { node.unfold = 1; } else { node.unfold = 0; } updatemenu(); }; function updatemenu() { str = '<P><A HREF="java script:showhelp()">?</A>&nbsp;'; display("menu",showtree(MyNode,0,str,0) + "</P>"); }; function showhelp() { str = '<P><A HREF="java script:updatemenu()">!</A>&nbsp;<A HREF="java script:updatemenu()">menu</A><BR><BR>Click in the menu, to view the submenu and links.</P>'; display("menu",str); }; function Node_childs() { return this.child.length; }; function Node_movefirst() { this.cchild = 0; }; function Node_movenext() { this.cchild++; }; function Node_notlastchild() { if ( this.cchild < this.childs() ) return 1; else return 0; }; function Node_getchild() { return this.child[this.cchild]; }; function Node(_text,_url) { this.text = _text; this.url = _url; this.unfold = 0; this.child = []; this.cchild = 0; this.childs = Node_childs; this.notlastchild = Node_notlastchild; this.movefirst = Node_movefirst; this.movenext = Node_movenext; this.getchild = Node_getchild; this.name = Math.random(); return this; }; function findnode(node,name) { if ( node.name == name ) return node; if ( node.childs() > 0 ) { for (node.movefirst(); node.notlastchild() ; node.movenext() ) { temp = findnode(node.getchild(),name); if ( temp != null ) return temp; } } return null; }

//-- RET HER FOR OPSÆTNING AF MENU --
var menu_title = "JavaScript Menu";
var menu_frame = "main";
var MyNode = new Node("menu","");
MyNode.child[0] = new Node("søgemaskiner","");
MyNode.child[0].child[0] = new Node("danske","");
MyNode.child[0].child[0].child[0] = new Node("jubii","http://www.jubii.dk/");
MyNode.child[0].child[0].child[1] = new Node("yahoo","http://www.yahoo.dk/");
MyNode.child[0].child[1] = new Node("internationale","");
MyNode.child[0].child[1].child[0] = new Node("altavista","http://www.altavista.com/");
MyNode.child[0].child[1].child[1] = new Node("yahoo","http://www.yahoo.com/");
MyNode.child[1] = new Node("e-mails","");
MyNode.child[1].child[0] = new Node("hotmail","http://www.hotmail.com/");
MyNode.child[2] = new Node("javascript","");
MyNode.child[2].child[0] = new Node("script.dk","http://www.ahl.dk/");

//--></SCRIPT><STYLE>

<!-- OPSÆTNING AF UDSEENDE -->
a {text-decoration: none; color: black;}
p {text-decoration: none; color: black;}
</STYLE></HEAD><BODY onLoad="if ( ( NS4 == 1 ) || ( IE4 == 1 ) ) setTimeout('updatemenu()',1)"><SCRIPT>document.write(menu_title);</SCRIPT><P><DIV ID="menu" STYLE="position: absolute;"><SCRIPT>if ( ( NS4 != 1 ) && ( IE4 != 1 ) ) document.write(showtree(MyNode,0,'',1))</SCRIPT><NOSCRIPT>Dette er en javascript menu. Din browser understøtter desværre ikke javascript</NOSCRIPT></DIV><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><br><hr</BODY></HTML>
<!--slut-->

MVH.

Ahl
Avatar billede sirius Nybegynder
06. januar 2000 - 22:17 #2
den er meget fed men virker ikke :(
Avatar billede zane Nybegynder
06. januar 2000 - 23:08 #3
Den virkaer da fint (ie 5.0)
Ahl.dk linket er bare dødt

~zane~
Avatar billede outplug Nybegynder
06. januar 2000 - 23:12 #4
Tak for din menu den tror jeg, jeg vil bruge til min hjemmeside
Avatar billede ahl Nybegynder
07. januar 2000 - 08:34 #5
Tak! ahl.dk er ikke helt oprettet endnu prøv http://www.hjemmesiden.com i stedet, hjemmesiden.com er mit test site.

(-ahl-)
Avatar billede sokristi Nybegynder
07. januar 2000 - 17:40 #6
Hvis du vil ha' noget der RIGTI sparker røv, skal du lige se den her: http://www.bratta.com/dhtml/scripts.asp?url=scripts/scripts.asp?id=28
Avatar billede sokristi Nybegynder
07. januar 2000 - 17:41 #7
Og her er det manglende "G"
Avatar billede ahl Nybegynder
07. januar 2000 - 17:45 #8
Jeg kan da godt se det seje men, det er fandme grimt.
Avatar billede outplug Nybegynder
08. januar 2000 - 13:53 #9
Ja sokristi det er en fed menu, men dine farver er ikke så fede igen og jeg havde fået den menu af mainframe på et andet tidspunkt. Men det er rigtig den sparker røv !!!!!!!!
Avatar billede sokristi Nybegynder
09. januar 2000 - 17:55 #10
Det er s'gu da ikke min menu, det er en Bratta ting. Den nordmand kan altså bare sin DHTML og sin Javascript. Næsten alt kan tilpasses egne ønsker, inklusive farverne.