Avatar billede henrik2008 Nybegynder
10. april 2011 - 19:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mysql email aktiverings link

hej, jeg har prøvet at lave et aktiverings link til mit login system, og ja det virker perfekt, men jeg kunne godt tænke mig
at lave det sådan når, bruger er oprettet til mysql databasen, har han/hun 48 timer til at aktivere email linket som bruger har fået tilsendt, da brugeren blev oprettet.
hvis brugeren ikke aktivere via email linket, vil php scriptet slette hele feltet for denne bruger.

nu har jeg som sagt selv lavet aktiverings linket og også koden til, at bruger skal aktivere linket inden  48 timer, men det virker ikke, her er koden.

jeg har forsøgt at bruge en unix-epoch timestamp converter online på nettet, så jeg kan omregne det i timer / dage osv.

nu kan jeg jo ikke sætte det til 48 timer (ikke endnu), ellers skal jeg vente 2 dage.

hvis jeg bare kunne sætte den til 2-3 minnutter, så kan jeg teste koden, om det virker.

ps. jeg har indsat et felt i databasen bruger (type datetime).

$result=mysql_query("SELECT * FROM bruger WHERE (unix_timestamp(NOW()) - unix_timestamp(dato)) <-2211753420 AND aktiveret='0'");

if(mysql_num_rows($result) <1)

her vil bruger blive slette fra mysqlbasen, hvis email ikke er
aktiveret in 48 timer.

{

mysql_query("DELETE id FROM bruger WHERE bla,bla.

}

jeg har også lavet et blob felt i mysqldatabasen men mangler at lave et download link på websiden, så folk kan downloade billedet, jeg kunne godt tænke mig at have et arrays , eller 5-8 billeder i 1 blob felt, men ved ikke rigtig hvordan man gør (endnu!).
plus en folder til hver bruger der er password beskyttet, og selve billerne kan ikke ligge på serveren i en folder, hvor den almenlig hmtl / php kode ligger , altås i htdocs på apache folderen.
på min webhotel er der en folder der hedder private, det må være der, jeg skal putte billerne i ?.
her er php koden til visning af billeder fra mysql basen.

$result=mysql_query("SELECT * FROM minebilleder");

while ($row=mysql_fetch_array($result) or die(mysql_error()))

{

$_SESSION['$billedfelt'] = $row['billedfelt'];

header("Content-type: text/plain: imagelink");

echo $row['billedfelt'];

ps. men hvordan sætter/konfigurer man apache serveren til at blob felt osv, eller bare apache serveren kan "indholde" billeder der fylder op til 40mb per billedfil.

skal man virkelig lave eks , 10 felter for 10 billeder i mysql basen ?.

til sidst, skal jeg bruge HTML Entities og utf8 på html siderne, for at få en mere sikker webside ?.
Avatar billede henrik2008 Nybegynder
10. april 2011 - 22:27 #1
jeg mener selv, at man kan gemme sine billeder (har cliche webhotel) i private_html folderen (i public_html ligger de almenlig offentligt tilægngelig html filer osv., de er jo offentlig tilgængelig).

hvor gemmer mysql databasen sine filer, når man uploader dem via phpmyadmin htdocs ? (eller indsætter dem via mysqlquery inser into. ?.

jeg kunne vel  bruge htpasswd_protect til at fortælle denne fil at jeg vil have password beskytte folder, eller jeg kunne bare putte /uploade mine billeder til private_html folderen, den er da beskyttet (der er der  htpasswd_protect filen ligger!).

jeg ved ikke hvordan man fortæller mysql databasen hvordan, eller henviser patch til priavet_html folderen?!!!
i htpasswd_protect filne står der, herunder.

# Default user/password for protected pages / min password og kode
Avatar billede henrik2008 Nybegynder
11. april 2011 - 11:29 #2
fandens, der er kun 3000mb på cliche server, jeg troede det var 1 terabyte (1000 gigabyte!).

det er vist bedre at jeg kun laver et html link i tekst form til
mysql databasen, og lader echo udskrive det på websiten, eller bare  php med hmtl mixed i, så det bliver sådan her echo row[billedlink];.

og i mysql databaen tekst felt, vil der stå eks ifeltet, href://htdocs/mibebilleder/brugerens folder.

jeg kan vel bare lave en kode der opretter en mappe for hver bruger der er oprettet i mysqlbasen med mkdir $brugernavn!.

unskyld hvis jeg laver for mange stavefejl, men jeg er meget nærsynet!.
Avatar billede henrik2008 Nybegynder
12. april 2011 - 22:50 #3
ok, der igen der gider at avare, det er vel ok!.