Avatar billede pstidsen Novice
10. april 2011 - 17:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Speed up pc/tjek af Hijackthis log

Min ven købte for et halvt år siden en notebook på cirka 11" og den kan ikke køre særlig mange spil. Når vi spiller Combat Arms kan den godt finde på at lagge nogle gange og derfor ville jeg spørge om nogle ville tjekke hans hijackthis log for overflødige ting og spy-/malware. Han har kørt CCleaner, Malwarebytes, diskoprydning, diskdefragmentering og McAfee antivirusscan.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\windows\system32\taskhost.exe
C:\windows\system32\Dwm.exe
C:\windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynAsusAcpi.exe
C:\Windows\AsScrPro.exe
C:\Program Files\ASUS\Eee Docking\Eee Docking.exe
C:\Program Files\ASUS\ASUS WebStorage\SERVICE\AsusWSService.exe
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Nero\Tools\InCD\NBHGui.exe
C:\Program Files\Nero\Tools\InCD\InCD.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Nexon\NEXON_EU_Downloader\NEXON_EU_Downloader_Engine.exe
C:\Program Files\OpenOffice.org 3\program\soffice.exe
C:\Program Files\OpenOffice.org 3\program\soffice.bin
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Users\Lasse\Desktop\Ny mappe\HiJackThis202.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://asus.msn.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.conduit.com?SearchSource=10&ctid=CT2903601
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: Free Lunch Design Toolbar - {57cc715d-37ca-44e4-9ec2-8c2cbddb25ec} - C:\Program Files\Free_Lunch_Design\tbFree.dll
R3 - URLSearchHook: Productivity 2.2 Toolbar - {e84cc2c1-b722-48fc-a39c-edb8b525c777} - C:\Program Files\Productivity_2.2\prxtbPro0.dll
R3 - URLSearchHook: McAfee SiteAdvisor Toolbar - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O2 - BHO: vShare Plugin - {043C5167-00BB-4324-AF7E-62013FAEDACF} - C:\Program Files\vShare\vshare_toolbar.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: McAfee Phishing Filter - {27B4851A-3207-45A2-B947-BE8AFE6163AB} - c:\progra~1\mcafee\msk\mskapbho.dll
O2 - BHO: Conduit Engine  - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\prxConduitEngin0.dll
O2 - BHO: ArcIEVideoUp - {4E18E9A4-95B3-4F8B-AE3B-AB7478DE92EE} - C:\PROGRA~1\ArcSoft\TOTALM~1\codec\ArcIEVideoUp.dll
O2 - BHO: Free Lunch Design Toolbar - {57cc715d-37ca-44e4-9ec2-8c2cbddb25ec} - C:\Program Files\Free_Lunch_Design\tbFree.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\ScriptSn.20110401214317.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: McAfee SiteAdvisor BHO - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Productivity 2.2 - {e84cc2c1-b722-48fc-a39c-edb8b525c777} - C:\Program Files\Productivity_2.2\prxtbPro0.dll
O3 - Toolbar: vShare Plugin - {043C5167-00BB-4324-AF7E-62013FAEDACF} - C:\Program Files\vShare\vshare_toolbar.dll
O3 - Toolbar: Free Lunch Design Toolbar - {57cc715d-37ca-44e4-9ec2-8c2cbddb25ec} - C:\Program Files\Free_Lunch_Design\tbFree.dll
O3 - Toolbar: Productivity 2.2 Toolbar - {e84cc2c1-b722-48fc-a39c-edb8b525c777} - C:\Program Files\Productivity_2.2\prxtbPro0.dll
O3 - Toolbar: Conduit Engine  - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\prxConduitEngin0.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor Toolbar - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynAsusAcpi] %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynAsusAcpi.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Screen Saver Protector] C:\windows\AsScrPro.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UCam_Menu] "C:\Program Files\CyberLink\YouCam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\YouCam" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\YouCam\2.0"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyMon] AsusSender.exe C:\Program Files\EeePC\HotkeyService\HotKeyMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyService] AsusSender.exe C:\Program Files\EeePC\HotkeyService\HotkeyService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SuperHybridEngine] AsusSender.exe C:\Program Files\EeePC\SHE\SuperHybridEngine.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LiveUpdate] AsusSender.exe C:\Program Files\Asus\LiveUpdate\LiveUpdate.exe auto
O4 - HKLM\..\Run: [CapsHook] AsusSender.exe C:\Program Files\EeePC\CapsHook\CapsHook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Eee Docking] C:\Program Files\ASUS\Eee Docking\Eee Docking.exe autorun
O4 - HKLM\..\Run: [DTRun] C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Theatre 3\uDTRun.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS WebStorage] C:\Program Files\ASUS\ASUS WebStorage\SERVICE\AsusWSService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [OOBESetup] C:\Program Files\asus\OOBERegBackup\OOBERegBackup.exe /restore -"C:\Program Files\asus\OOBERegBackup\OOBEReg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [ASUSPRP] C:\Program Files\ASUS\APRP\APRP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NBHGui] C:\Program Files\Nero\Tools\InCD\NBHGui.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Program Files\Nero\Tools\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [mcui_exe] "C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe" /runkey
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [KPeerNexonEU] C:\Nexon\NEXON_EU_Downloader\nxEULauncher.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: OpenOffice.org 3.3.lnk = C:\Program Files\OpenOffice.org 3\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O18 - Protocol: dssrequest - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O18 - Protocol: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: vsharechrome - {3F3A4B8A-86FC-43A4-BB00-6D7EBE9D4484} - C:\Program Files\vShare\vshare_toolbar.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Asus Launcher Service (AsusService) - Unknown owner - C:\Windows\System32\AsusService.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btwdins.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDSrv) - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Tools\InCD\InCDSrv.exe
O23 - Service: McAfee SiteAdvisor Service - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Mcafee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (McMPFSvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Mcafee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Mcafee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee VirusScan Announcer (McNaiAnn) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Mcafee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Mcafee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Mcafee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McShield - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Firewall Core Service (mfefire) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\\mfefire.exe
O23 - Service: McAfee Validation Trust Protection Service (mfevtp) - McAfee, Inc. - C:\windows\system32\mfevtps.exe
O23 - Service: 1% (MOBKbackup) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee Online Backup\MOBKbackup.exe
O23 - Service: McAfee Anti-Spam Service (MSK80Service) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Mcafee\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: Nero Registry InCD Service (NeroRegInCDSrv) - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Tools\InCD\NBHRegInCDSrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: TeamViewer 6 (TeamViewer6) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version6\TeamViewer_Service.exe

--
End of file - 11968 bytes
10. april 2011 - 17:25 #1
...notebook på cirka 11" og den kan ikke køre særlig mange spil.... - havde du ventet det ?

Generelt: Kommentar ->

Afinstall
* Free Lunch Design Toolbar
* Productivity 2.2 Toolbar
* Toolbar: vShare Plugin

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgende elementer fra din opstart ->
Windows Live Messenger Companion Helper

* [ASUS Screen Saver Protector]
* [Adobe Reader Speed Launcher]
* [LiveUpdate]
* [ASUS WebStorage]
* [OOBESetup]
* [NBHGui]
* [InCD]
* [msnmsgr]  (Eller bruger du Messenger hele tiden ?)
* [KPeerNexonEU]
* [Sidebar]  (Eller bruger du Sidebaren hele tiden ?)
* OpenOffice.org 3.3.lnk

---
Avatar billede pstidsen Novice
10. april 2011 - 18:04 #2
tak for hjælpen
...notebook på cirka 11" og den kan ikke køre særlig mange spil.... - havde du ventet det ?
nææh, han har også fortrudt at han valgte den. Men dengang havde han ikke behov for spil. Den kan godt køre det vi spiller (som sagt Combat Arms), men det kan ske at lagge.

De tre der skal afinstalleres, det skal da bare gøres vha. af "Tilføj eller fjern programmer" i Windows??

Vil det sige at intet skal fixes i HJT??

Hvis andre har mere så skriv!!
10. april 2011 - 18:16 #3
... Hvis MalwareBytes ikke siger/skriver mere - så er du 99,X % 'ren' ...
Avatar billede pstidsen Novice
10. april 2011 - 18:24 #4
også gratis version?
10. april 2011 - 18:47 #5
... det er det samme...
Avatar billede pstidsen Novice
10. april 2011 - 18:58 #6
okay tak. smid svar
10. april 2011 - 19:37 #7
Ping...

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---