Avatar billede vKildevand Nybegynder
10. april 2011 - 00:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsætter ikke i min database

Hej alle dejlige personer!

Jeg er forholdsvis ny inden for den dejlige store PHP-verden, og ja .. måske er jeg ikke helt nybegynder. Jeg er ved at kunne MySql, og jeg plejer ALDRIG at få denne fejl .. men det får jeg nu. :@

Jeg er ved at lave et lille blogsystem. Yeah, jeg ved det ikke er sikret på noooget punkt, men det her er bare øve-halløj. I får lige alle mine koder:

Index.php:

<?php
    include("mysql.php");
    $query = mysql_query("SELECT * FROM blogs ORDER BY `id` DESC LIMIT 10");
    while($row = mysql_fetch_array($query)){
    echo "<h1> <div style=\"font-family: verdana; font-size: 15;\">";
    echo $row['forfatter'];
    echo "</div>";
    echo "</h1>";
    echo "<div style=\"font-size: 16; font-family: Times new roman;\">";
    echo $row['indhold'];
    echo "</div>";
    echo "<hr />";
    }
    ?>

skrivblog.php:

<form action="udgivet.php" method="GET" />
Forfatter: <input type="text" style="width: 400px;" name="forfatter" /><br/>
Indhold: <input type="text" style="width: 400px; height: 200px;" name="indhold"><br />
<input type="submit" style="width: 300px;" value="Udgiv dit blogindlæg!" />
</form>

udgivet.php:

<?php
include("mysql.php");
$forfatter = $_GET['forfatter'];
$indhold = $_GET['indhold'];
echo "Dit indlæg er nu udgivet og kan ses <a style=\"text-decoration: none;\" href=\"index.php\">her</a></div>";
mysql_query("INSERT INTO blogs (`forfatter`, `indhold`) VALUES ('$forfatter', '$indhold')") or die(mysql_error());
?>

Jeg er 13 år, så jeg er sgu ikke den bedst til alt det her. Men den indsætter simpelthen INTET i min database. Ja, jeg har en mysql-fil... But .. something is wrong? Hvad! :-D
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2011 - 00:31 #1
Faar du en fejlmeddelels?
Avatar billede vKildevand Nybegynder
10. april 2011 - 00:36 #2
Nej, det gør jeg desværre ikke.

I min index viser den faktisk også de ting, jeg skriver, og den gemmer dem også. En ting der måske er lidt mærkeligt, er at jeg har en id(int11) eller hvordan det staves i min DB. Kan det gøre, at den ikke vil vise det? For et eller andet sted, viser den et tal hvor der står 24 - umiddelbart vil jeg tro, at det er fordi der har været 24 indlæg.
Avatar billede Debillus Nybegynder
10. april 2011 - 01:02 #3
Prøv nedenstående i stedet for.

--->>---

skrivblog.php:

<form action="udgivet.php" method="POST" />
Forfatter: <input type="text" style="width: 400px;" name="forfatter" /><br/>
Indhold: <input type="text" style="width: 400px; height: 200px;" name="indhold"><br />
<input type="submit" name="submit" style="width: 300px;" value="Udgiv dit blogindlæg!" />
</form>

udgivet.php:

<?php
include("mysql.php");
if (isset($_POST['submit'])
{

$forfatter = $_POST['forfatter'];
$indhold = $_POST['indhold'];
mysql_query("INSERT INTO blogs (`forfatter`, `indhold`) VALUES ('$forfatter', '$indhold')") or die(mysql_error());
echo "Dit indlæg er nu udgivet og kan ses <a style=\"text-decoration: none;\" href=\"index.php\">her</a></div>";
}
?>

---<<---
Avatar billede vKildevand Nybegynder
10. april 2011 - 01:08 #4
Gjort. MEeeeeeeeeeeeeen.

I min index.php skriver den følgende fejlbesked:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/a8699776/public_html/index.php on line 4

.. og min kode er:

<?php
    include("mysql.php");
    $query = mysql_query("SELECT * FROM blogs ORDER BY `id` DESC LIMIT 10");
    while($row = mysql_fetch_array($query)){
    echo "<h1> <div style=\"font-family: verdana; font-size: 15;\">";
    echo $row['forfatter'];
    echo "</div>";
    echo "</h1>";
    echo "<div style=\"font-size: 16; font-family: Times new roman;\">";
    echo $row['indhold'];
    echo "</div>";
    echo "<hr />";
    }
    ?>
Avatar billede Debillus Nybegynder
10. april 2011 - 01:19 #5
Prøv med :

$sql = "SELECT * FROM blogs ORDER BY `id` DESC LIMIT 10");
$result = mysql_query($sql) or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_array($result)){
    echo "<h1> <div style=\"font-family: verdana; font-size: 15;\">";
    echo $row['forfatter'];
    echo "</div>";
    echo "</h1>";
    echo "<div style=\"font-size: 16; font-family: Times new roman;\">";
    echo $row['indhold'];
    echo "</div>";
    echo "<hr />";
}
Avatar billede Debillus Nybegynder
10. april 2011 - 23:46 #6
Kom du videre?
Avatar billede vKildevand Nybegynder
29. april 2011 - 12:36 #7
Nej, ikke helt. Det virkede ikke, og jeg lukker debatten.
Avatar billede vKildevand Nybegynder
29. april 2011 - 12:36 #8
Debatten er lukket nu.