Avatar billede tk2 Nybegynder
09. april 2011 - 22:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IP-adresse pludselig forsvundet i WLAN

Den ene af mine stationære WinXPsp3, får pludselig ikke nogen IP-adresse mere. Den kan fint se routeren og står og søger, men får ikke nogen. Det har fungeret fint før, men pludselig vil den ikke. Har derfor købt et nyt Linksys WLAN-kort da jeg fejlagtigt antog, at det gamle Linksys-kort var gået i udu. Det nye har samme problem, hvorfor fejlen jo så må ligge i Windows, da andre WLAN-maskiner fint forbinder til netværket.
Jeg kan tildele kortet en fast IP-adresse, hvorefter den siger den er forbundet, men der er ikke nogen internetforbindelse.
En makker fortalte mig noget om at rode med nogle netkonfigurationsfiler, samt at jeg skulle spørge herinde, for ikke at smadre netværksmuligheden i min maskine.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2011 - 22:32 #1
kan du istedet ikke selv tildele den en ip ads.
det gøres ved at åbne din lan forbildelse eller egenskaber for den (højre klik på lan og vælg egenskaber)vælg ip4 og indtast en ip ads.
gå til en anden pc og vælg at indstale i kør (windows tast + r)cmd i command progt der åbnes skriver du ipconfig den ip der er stardard geteway f.eks på min 192.168.1.1 kan du så udskifte 1 med 100-200 f.eks 192.168.1.122 undermaske er 255.255.255.0 skriv ok genstart så din pc.
Avatar billede tk2 Nybegynder
09. april 2011 - 22:41 #2
Jeg kan godt tildele den en ip ads selv, som jeg skriver. MEN, den får kun forbindelse til routeren og ikke videre ud til internettet. Derfor kører jeg pt. med et lan-kort også, indtil wlan-sagen er løst på denne maskine.
Avatar billede tk2 Nybegynder
07. juni 2011 - 13:00 #3
Det så ud til at være et driverproblem, som var opstået.