Avatar billede heaven Nybegynder
09. april 2011 - 17:34 Der er 3 kommentarer

Problemer med kode

Jeg har et exit splash script jeg ikke kan få til at virke optimalt. Det fungerer fint når man prøver at lukke browseren (både pop up og undersiden kommer frem), men scriptet skulle gerne gøre at pop up vinduet ikke kommer op når man trykker på et link i teksten. Som det er nu kommer pop up vinduet men ikke den underliggende side. så det er kun dette pop up vindue der er det eneste problem i at det ikke virker optimalt. Håber i kan hjælpe. Her er scriptet:

<html>
<head>
<!--
Edit your exit offer alert here:
//-->

<script type='text/javascript'>
<!--
var PreventExitPop = false;
function ExitPop() {
    if(PreventExitPop == false)    {
        PreventExitPop=true;
        MainBody.style.display='none';
        ExitDiv.style.display='block';
        return "*****************************************************\n\nBefore You Go!\nI would like to offer you something for visiting our website!\n\nPlease click on the CANCEL button to stay on the current page.\n\n*****************************************************"
    }
// -->
</script>
</head>
<body onBeforeUnload="return ExitPop();"><div id='MainBody' >
Click <a href="landing2b.htm" onClick="java script:PreventExitPop = true" >here</a>
<!--
Edit your exit page from here all the way down to the end:
//-->

<div id='ExitDiv' style='display:none; width:100%; height:100%; position:absolute;' align="center">

test
</div>
</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2011 - 18:57 #1
<ole>

Jeg forstår ikke, hvad du skriver, men jeg tror, du har en fejl her, hvor jeg formoder, du ikke vil skifte side(?):

Click <a href="landing2b.htm" onClick="PreventExitPop = true;return false" >here</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede heaven Nybegynder
09. april 2011 - 19:22 #2
Jeg vil netop gerne skifte side. Alle links i "mainbody" skal kunne være klikbare. Det jeg vil undgå er at popup vinduet forhindrer dette.

Det eneste scriptet skal gøre er at åbne et popup vindue + den del der er i "exitdiv" når man prøver at lukke browseren eller på anden måde vil væk fra siden. På nær altså klik i selve "mainbody". Derfor onClick="PreventExitPop = true.

Det virker næsten. Teksten i exitdiv kommer ikke frem ved klik i mainbody, men selve popup vinduet kommer stadig.
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2011 - 19:27 #3
Undskyld, men jeg er ikke blevet klogere