Avatar billede 231077 Nybegynder
08. april 2011 - 08:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

runas /user:admin regedit

Hej jeg prøver at køre en regfil via VBScript, men computerne kræver at regnøglen køres som administrator. jeg har skrevet følgende kode men det virker ikke optimalt, jeg kan godt få den til at starte en exe fil men bare ikke køre reg filen.

Set network = WScript.CreateObject("WScript.Network")
Set fso = WScript.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set WshShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell")
fso.CopyFile "\\server\min_reg.reg", "C:\Documents and Settings\test_bruger\Desktop\"
WScript.Sleep 500
WshShell.run "RunAs /profile /user:Administrator ""regedit /S ""C:\Documents and Settings\test_bruger\Desktop\min_reg.reg""",0,True
WshShell.Sendkeys "Test1234~"
WScript.Sleep 2000
fso.DeleteFile "C:\Documents and Settings\test_bruger\Desktop\min_reg.reg"

Det vil være en stor hjælp hvis i kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Avatar billede magic-mouse Novice
08. april 2011 - 08:37 #1
Hvorfor skriver du ikke bare direkte i registrerings databasen?
Det er 100 x lettere end at oprette en fil med FSO og slette den igen.
Avatar billede 231077 Nybegynder
08. april 2011 - 10:50 #2
Det vil den ikke pga GPO
Avatar billede 231077 Nybegynder
29. april 2011 - 10:55 #3
lukker spg.