Avatar billede avn1979 Nybegynder
07. april 2011 - 17:48 Der er 4 kommentarer

Død skærm på bærbar ?

Jeg er ejer af en LENOVO G560, som jeg er ret glad for.
Jeg har dog ikke den store forstand på computere, og der er et problem jeg finder ret irreterende, og som jeg ikke kan finde ud af at løse. Så det er mit håb at der er nogle her der kan være behjælpelig.
Jeg har indstillet computerens strømstyringsplan til strømbesparelse, dvs. at skærmen blandt andet slukker efter 2 min.
Problemet er bare at jeg ikke kan aktivere den igen, og er nødsaget til at skulle slukke computeren, ved at holde sluk-knappen inde.
Det kan godt være at det er et let løst problem for jer, men det er det ikke for mig, så jeg håber på lidt hjælp og gode tips.

Venlig Hilsen

Allan V. Nielsen
Avatar billede fuglen1 Novice
07. april 2011 - 18:16 #1
Vil det sige at skærmen når slukker efter de 120 sek. så kan du ikke billede på skærmen igen ved at trykke på en tast eller bruge musen.

Har selv et liggende problem på min bærbare med at den nærmest sætter sig fast og skal starte Vista home premium op  igen.
ret irriterende hvis jeg har sat den til at optage et tvprogram via mit tvkort, som så ikke bliver optaget.

Efter en fejl formatering af hele windows partition med tabet af næsten alle mine data til følge har der ikke været noget.

Kan dog ikke lige huske hvad strøm instillingerne står på.
Nu har jeg så også en Ubuntu installation på og her er hvis ingen problemer.

Hvad en løsning kan være ved jeg ikke udover at pille ved strømindstillingerne eller en formatering
Avatar billede avn1979 Nybegynder
07. april 2011 - 18:22 #2
Ja, skærmen slukker efter 2 min. Det kan jo ikke passe at man skal til at formatere computeren, for at løse et sådant forholdsvis simpelt problem ?
Avatar billede Dal7400 Nybegynder
07. april 2011 - 20:35 #3
Hej,

Det kan godt lyde som om det er dit grafikkort der ikke fungere som det skal.

Du kan godt formatere den, men jeg tror ikke det hjælper på længere sigt.
Avatar billede avn1979 Nybegynder
07. april 2011 - 20:47 #4
Nu griner i nok når jeg skriver dette !
Men mister jeg ikke hvad jeg har liggende på harddisken når jeg formaterer ?
Hvordan får jeg mit grafikkort til at fungere optimalt igen ?