Avatar billede gumse Nybegynder
06. april 2011 - 13:09 Der er 4 kommentarer

pc lukker ned

Hej. Håber der nogle der kan hjælpe, der sker det at min pc lukker ned efter ca en halv time når jeg spiller, har gjort pc rent og scannet den men det hjalp ikke og når den lukker ned tager det mindst 20 min at starte den op igen.Håber i kan hjælpe
Avatar billede Blandy Praktikant
06. april 2011 - 14:35 #1
Det lyder som en overophedning godt nok, selvom du siger at du har gjort den rent. Prøv at mærke på dit grafikkort når du crasher næste gang. Du brænder næsten fingrene hvis den er overophedet.

Det kan samtidig være at din bios trosler ned i performance, når den har oplevet at den blev overophedet. Simpelthen for at få temp ned.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2011 - 16:20 #2
Kan det være en ustabil psu, som slår fra af sikkerhed for afbrænding fordi den køre varm?
Forsvinder lyset i dioden på bundkortet?
Avatar billede clb92 Nybegynder
06. april 2011 - 16:20 #3
Hent og installer HWMonitor.
Med den kan du se temperaturer for alle komponenterne i pc'en.

http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/1.17-setup.exe

På den halve times tid du har, kan du lade HWMonitor køre i baggrunden, hvorefter du kigger under "Max." temperatur for processor og grafikkort.

("Max" er hvad den højeste temperatur har været på MENS programmet har kørt. "Min" er den laveste. "Value" er hvad den er lige nu)
Avatar billede gumse Nybegynder
08. april 2011 - 11:34 #4
Takker det vil jeg prøve.