06. april 2011 - 11:16 Der er 1 løsning

Delphi + Twebbrowser + HTML

HEJ

På Jobben har jeg en ÆLD-GAMMEL sekventiel base (det er ikke SQL eller andet kendt format) hvor data præsenteres som HTML i FRAME - format.

Formatet er opbygget omkring 3 FRAMES (ent sideframe med manøvrering, en top-frame med "reklamer", og selve hoved-frame'n hvor data vises.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Tape Database</TITLE>
HEAD>

<FRAMESET border=0 frameSpacing=0 rows=100,* frameBorder=0>
<FRAME name=banner top.htm" noResize scrolling=no target="_top">
<FRAMESET cols=145,*>
<FRAME name=innhold src="manovr.htm" target="_top">
<FRAME name=hoved src="base001.htm">
</FRAMESET>
<NOFRAMES></NOFRAMES>
</FRAMESET>

</HTML>

(Let modificeret til formålet (META tags er slettet etc) )

I "Hovedfilen" (= base001.htm ) har jeg 2 BUTTONS (SUBMIT-typen) hvis VALUE og NAME bestemmer om jeg skal gå frem eller tilbage i samme BASE-fil.

<HTML>
....
<FORM action=(anonymiseret) method=get>
<INPUT type=submit value=Neste name=retning> </FORM>
<INPUT type=submit value=Forrige name=retning>
</FORM>

....  HER KOMMER SÅ DE FORSKELLIGE DATABASE ELEMENTER

.....

</HTML>

Det jeg ønsker at at kunne automatisere denne fremadskridende visning (Click på NESTE-button'en) via Delphi.

Hvis Databasen ikke var af FRAME-typen kunne jeg bruge følgende:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
  doc          : IHtmlDocument2;
  i            : integer;
  ov          : OleVariant;
  disp        : IDispatch;
  collection  : IHTMLElementCollection;
  inputelement : HTMLInputImage;

begin
  WB1.ControlInterface.Document.QueryInterface(IHtmlDocument2, doc);
  if not Assigned(doc) then
      begin
        Exit;
      end;
  ov := 'INPUT';
  disp := doc.all.tags(ov);
  if Assigned(disp) then
      begin
        disp.QueryInterface(IHTMLElementCollection, collection);
(*      MIT MARKERING  *)

        if Assigned(collection) then
            begin
              for i := 1 to collection.Get_length do
                  begin
                    disp := collection.item(pred(i), 0);
                    disp.QueryInterface(HTMLInputImage, inputelement);
                    if Assigned(inputelement) then
                        begin
                          if inputelement.Name = 'retning' then
                              begin
                                inputelement.Click;
                              end;

Men det virker ikke ved frames ...

Lidt debugging har vist at det er ved (* MIN MARKERING *) at "fejlen" sker (sandsynligvis fordi det igen er EN FRAME-løsning) og jeg skal videre herfra ved at gå ind i FRAME #3 <!-- Name = hoved --> via Delphi, lokalisere NESTE-knappen og så ASSIGNE Click-handleren til denne .

Men hvordan gør jeg dette ???

(eller findes der en anden bedre løsning ?? )

Kristian
31. maj 2011 - 09:29 #1
Lukker