Avatar billede kiddoe Nybegynder
05. april 2011 - 23:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Update winform label tilføjet med controls.add

Hej,
Jeg har brug for hjælp til at opdatere en Label i en winform.
Labelen bliver tilføjet et Panel med controls.add og jeg kender navnet på den.

Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan få fat i labelen for at ændre f.eks. teksten

Tak
Avatar billede tjp Mester
06. april 2011 - 00:40 #1
Hvis navne er 'myLabel':

myLabel.Text = "NY TEKST"
Avatar billede kiddoe Nybegynder
06. april 2011 - 02:23 #2
Jeg kan ikke refere til direkte da den oprettes ved programstart
men tak

Lidt mere info om spørgsmålet her

Ved programstart oprettes en række labels
Antallet af labels og navnene på dem varierer fra program til program

Det er så meningen at når man klikker på frem og tilbage knapperne i programmet så skal de labels der skal opdateres, Text og BackColor, opdateres.

Jeg har før brugt Panel.Controls.Clear() og så tilføjet nye Labels, det fungerede fint men nu er antallet af labels steget så det går alt for langsomt.

Så nu står jeg med navnet på en label i et loop og vil gerne opdatere dens Text og BackColor -
Avatar billede kiddoe Nybegynder
06. april 2011 - 02:37 #3
Nej jeg kan ikke referer til den under design da den oprettes under programstart - men tak

Antallet af labels og deres navne varierer fra installation til installation.

Jeg står med et labelnavn i et loop og vil gerne kunne opdatere dens egenskaber, .Text= "tekst" og .BackColor = Color.White

Men jeg ved ikke hvordan jeg får fat i lablen -
Avatar billede kiddoe Nybegynder
06. april 2011 - 18:50 #4
Løsning

Dim LabelNavn as string = "Navn"

Find(LabelNavn)

Private Function Find(ByVal key As String) As Control()
  Dim returnValue As Control()
  returnControls = Me.Panel6.Controls.Find(key, True)
    For Each a In returnControls
      a.Text = "OK"
      a.BackColor = Color.White
    Next
  Find = returnControls
End Function
Avatar billede kiddoe Nybegynder
06. april 2011 - 18:52 #5
Ups

Dim returnValue skal være Dim returnControls