Avatar billede svendj Nybegynder
05. april 2011 - 12:10 Der er 1 løsning

Åbne alle filer i en mappe - excel/vba - office 2011 til Mac (gys :o])

Kære Alle

Jeg vil gerne åbne alle excel filer i en mappe.

Jeg ved godt, at .filesearch ikke virker mere, og jeg har søgt en del rundt, men kan ikke finde noget brugbart.

Jeg benytter Office 2011 til Mac (I know men blev "overtalt" :o])

På forhånd 1000 tak

KH Svend

PS - selve koden kommer til at ligge i "samlet fil.xlsm", kan man springe den over?

PPS - er det nemt at sætte, at den både skal kigge efter .xls, .xlsx (& evt. .xlsm)?
Avatar billede svendj Nybegynder
05. april 2011 - 12:51 #1
MUAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAA - jeg *FIK* den!!!

- og giver mig selv point, sorry

:o]

Sub Open_All_Files()

Dim oWbk As Workbook
Dim sFil As String
Dim sPath As String

sPath = "mappe:mappe:mappe:" 'location of files

ChDir sPath

sFil = Dir(sPath, MacID("XLSX")) 'change or add formats

Do While sFil <> "" 'will start LOOP until all files in folder sPath have been looped through

  If Left(sFil, 10) <> "samlet fil" Then

    Set oWbk = Workbooks.Open(sPath & sFil)  'opens the file

    ' do something

    oWbk.Close False 'close the workbook, saving changes

  End If

  sFil = Dir

Loop ' End of LOOP

End Sub