Avatar billede tobrukDk Novice
05. april 2011 - 07:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php / html

Det er sådan at jeg sidde og arbejde med lidt php kode og jeg kun godt tænke mig at gør så Facebook og twitter var i højre side og de andre var i venter side..??

her er min kode;

<div class="menusider"
    <div class="facebook">
  <a href="index.php" target="_self"<?php if($_GET['s']=="") { ?> class="current"<?php } ?>>Forside</a> -
  <a href="design.php" target="_self"<?php if($_GET['s']=="") { ?> class="current"<?php } ?>>Design</a> -
  <a href="ommig.php" target="_self"<?php if($_GET['s']=="") { ?> class="current"<?php } ?>>Om mig</a> -
  <a href="koder.php" target="_self"<?php if($_GET['s']=="") { ?> class="current"<?php } ?>>Koder</a> -
              <div class="facebooktwitter">
  <a href="http://twitter.com/JesperBoook" target="_self">Twitter</a> -
  <a href="http://www.facebook.com/Jesperpb" target="_self">Facebook</a>
            </div>

Håber du kan hjælp mig!!
Avatar billede perrep Nybegynder
05. april 2011 - 09:04 #1
det kan du vel bare gøre med enten float, eller position:absolute;
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. april 2011 - 09:44 #2
Eller den grimme løsning og bruge en tabel.
Men float er bestemt bedste løsning.
Avatar billede tjens Nybegynder
05. april 2011 - 11:10 #3
Man kan også ændre sine DIVs fra at være et block element til noget andet.

Her er en demo, hvor den ydre div har display:table, for at den automatisk skal få bredde efter indholdet, og hvor de 2 indre divs har display:table-cell, for at de skal lægge sig på samme linie (ganske som float):

<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" >
<title>DIVs as table-cell</title>
<style type="text/css">
body    { font-family: sans-serif; margin: 0px; padding: 0px }
.menu    {  margin: 20px auto 0px auto; padding:20px; background-color: orange; display: table; }
.menublock1 { display: table-cell; padding:20px; background-color: palegreen;}
.menublock2 { display: table-cell; padding:20px; background-color: lightsteelblue;}
</style>
</head>
<body>
<div class="menu">
    <div class="menublock1">
        <a href="#" >Forside</a> -
        <a href="#" >Link 2</a> -
        <a href="#" >Link 3</a> -
        <a href="#" >Link 4</a> -
        <a href="#" >Link 5</a>
    </div>
    <div class="menublock2">
        <a href="#">Right link 1</a> -
        <a href="#">Right link 2</a>
    </div>

</body>
</html>

PS: Der er bred padding og baggrundsfarver, så du kan se hvad der er hvad, når du tester.
Avatar billede tobrukDk Novice
05. april 2011 - 15:33 #4
Det kan bare ikke gå op ligemeget hvad jeg gøre..

<div class="menusider">
              <div class="facebooktwitter">
  <a href="http://twitter.com/JesperBoook" target="_self">Twitter</a> -
  <a href="http://www.facebook.com/Jesperpb" target="_self">Facebook</a>
              <div class="menulinks">
  <a href="index.php" target="_self">Forside</a>
  </div>

sådan her ser min css kode ud;
.facebooktwitter {
    color:#000;
    width: 200px;
    font-size: 15px;
    min-height: 40px;
    text-align: right;
    margin:20px 50px;

    text-shadow: 3px 3px 3px #000;
    -moz-text-shadow: 2px 2px 2px #000;
    -webkit-text-shadow: 2px 2px 2px #000;
}
.menulinks {
    color:#000;
    width: 200px;
    font-size: 15px;
    min-height: 40px;
    text-align:left;
    margin:20px 50px;

    text-shadow: 3px 3px 3px #000;
    -moz-text-shadow: 2px 2px 2px #000;
    -webkit-text-shadow: 2px 2px 2px #000;
}
Avatar billede tobrukDk Novice
05. april 2011 - 15:47 #5
<div class="menusider">
<div class="facebooktwitter">
<table width="1000" border="0">
  <tr>
    <th width="172" scope="col"><a href="http://twitter.com/JesperBoook" target="_self">Twitter</a> -
  <a href="http://www.facebook.com/Jesperpb" target="_self">Facebook</a>
  </th>
    <th width="718" scope="col">
    <a href="index.php" target="_self">Forside</a>
    </th>
  </tr>
</table>

har jeg bare lavet nu. og det er grimt!
Avatar billede tobrukDk Novice
05. april 2011 - 15:50 #6
og jeg takker for hjælp!. hvis i lige gør så den her bliver lukket så vil jeg sig tak for hjælp da!!
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2011 - 20:32 #7
lukker nu!