Avatar billede Red0z Nybegynder
04. april 2011 - 15:59 Der er 1 løsning

Microsoft Forms Chart med 2 Y Akser

Hey alle.

Sidder og laver et Forms chart, og i dette skal der være mulighed for at benytte 2 Y akser, Y & Y2.

Akserne kommer rigtigt nok frem og sådan.
Problemet ligger dog i at de ligger forskudt for hinanden. Jeg kunne godt tænke med at værdiernes linier lå parallelt med hinanden på trods af at værdierne ikke er ens.

Som set på eksemplet her.
http://www.yuvalararat.com/wp-content/uploads/2008/09/2y_axis_graph.gif

Er der nogle herinde der har erfaringer med dette som de vil dele ud af ?
Det ville være rigtig lækkert.
Lige nu er chartet sat nogenlunde standard op.
Avatar billede Red0z Nybegynder
07. april 2011 - 11:16 #1
Løsningen er fundet.

Chart.ChartAreas[0].AxisY.IsStartedFromZero = false;
Chart.ChartAreas[0].AxisY2.IsStartedFromZero = false;

Simpel og ligetil løsning, opfulgt af

Chart.ChartAreas[0].AxisY.IntervalAutoMode = IntervalAutoMode.VariableCount;
Chart.ChartAreas[0].AxisY2.IntervalAutoMode = IntervalAutoMode.VariableCount;

Som sørger for at alt efter størrelsen på chartet bliver der lagt flere værdier i aksen.