Avatar billede DonTorro Nybegynder
04. april 2011 - 13:14 Der er 3 kommentarer

submit onblur()

Har hentet UI slider og den virker fint. Men vil gerne undgå at have en submit knap og meningen er så at den skal opdatere når brugeren slipper "Price range"-knappen

Har følgende kode i head:

(code)
$(function() {
        $( "#slider-range" ).slider({
            range: true,
            min: 0,
            max: 500,
            values: [ 75, 300 ],
            slide: function( event, ui ) {
                $( "#amount" ).val(ui.values[ 0 ] + " - " + ui.values[ 1 ] );
            }
        });
        $( "#amount" ).val($( "#slider-range" ).slider( "values", 0 ) +
            " - " + $( "#slider-range" ).slider( "values", 1 ) );

    });
(/code)

og min form er:

(code)
<form action="" method="get">
<p>
    <label for="amount">Pris klasse:</label>
    <input type="text" id="amount" style="border:0; color:#f6931f; font-weight:bold; background-color: #f3f3f3;" name="amount"/>
</p>
</form>
(/code)
Avatar billede DonTorro Nybegynder
04. april 2011 - 13:22 #1
kan godt være det er onmouseup() der skal til?
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2011 - 21:17 #2
<ole>

Så vidt jeg husker, er der i de fleste browsere sat prop i auto-submit af formularer - hvilket jo slet ikke er så tosset. En bruger bør retteligt vide, hvornår hun sender formular data til serveren. Derfor skal du nok aftaste en decideret brugerhandling - såsom et klik eller mouseup  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2011 - 21:36 #3
Der er et stop-event du (bør) kunne hænge det op på:

$( "#slider-range" ).slider({
    range: true
    ,min: 0
    ,max: 500
    ,values: [ 75, 300 ]
    ,slide: function( event, ui)
        {
        $("#amount").val(ui.values[0]+" - "+ui.values[1] );
        }
    ,stop: function(event, ui)
        {
        document.forms[0].submit()
        }
    });

NB: Utestet!

#2 Jeg tror at, det at man trækker og slipper, regnes for en "bevidst handling"