Avatar billede Tanja_bm Nybegynder
02. april 2011 - 21:14 Der er 4 kommentarer

Netværkskort og trådløstinternet.

Hej alle.

Sidder PT. med kærestens gamle bærbarecomputer og vil gerne koble den til vores trådløse internet.
Computeren er en W37 Amilo A1650G og den har windows XP på. Jeg er dog ikke i stand til, at koble den til vores trådløse internet.
Når jeg forsøger at kigge på netværksforbindelserne, findes der slet ikke en fane, der hedder "Trådløse netværk".

Betyder det, at der ikke er et netværkskort i computeren eller betyder det bare, at fanen har "gemt sig"?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2011 - 21:22 #1
Mener jeg har hørt på et tidspunkt at de gamle bærbare har problemer med krypteringen de nye netværk kører med. Kan dog ikke lige huske hvilken det er. Har du en manual til pc kan du sikkert se hvilken den understøtter.
Avatar billede tjh_dk Nybegynder
03. april 2011 - 12:45 #2
Du skal først finde ud af om du har trådløst netværk i computeren.

Det kan du gøre ved at gå på producentens hjemmeside og finde manualen.

Hvis den er indbygget i computeren, er det muligt, at du først skal installere de rigtige drivere for at "aktivere" den. Det sker også ved at finde drivere på producentens hjemmeside (de har formentligt noget "support").

Alternativt kan du købe et trådløs netkort til USB porten, det er selvfølgelig lidt irriterende at have sådan een til at stikke ud af computeren, men det kan være nødvendigt jo.

Hilsen Tommy Juul
Avatar billede mikaelch Novice
04. april 2011 - 09:16 #3
evt spørg på forummet producent side http://www.amilo-forum.com
Avatar billede Tanja_bm Nybegynder
04. april 2011 - 20:46 #4
Puha, jeg prøver.. Det er svært, når man ikke er helt inde i alt det med computere.. I skal i hvert fald have tak for forslagene/svarene. :)