Avatar billede steen-h Mester
01. april 2011 - 15:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Periodisk problemer med mail(

Jeg har periodisk problemer med et mail script.

function email($myname, $myemail, $contactname, $contactemail, $message, $subject) {
  $headers .= "From: ".$myname." <".$myemail.">\r\n";
  $message = wordwrap($message, 70);
if (mail($contactemail, $subject, $message, $headers)) {
  }else{
  alert('Mail ikke sendt, der arbejdes på problemet');}
}

$subject = $config['title'].": Bekræft email-adresse";

$message = "Hej ".$_POST['firstname']." tryk p\345 linket for at bekr\346fte din email: ".$config['fullwebdir']."/?p=profil.php&mode=confirm&code=".$code."\n\nDenne mail kan du ikke svare p\345.";

email($config['title'], $config['systemmail'], "", $_POST['email'], $message, $subject);

Mit webhotel er one.com

I går var jeg ved at teste og sendte ca 20 mail, bludselig virkede det ikke mere, nu virker det igen uden at jeg har lavet noget om.

Hvordan løser jeg problemet ?
Avatar billede webweaver Praktikant
01. april 2011 - 17:12 #1
Tjaa.. Hvad er problemet?

Dukker dine mails ikke op eller giver PHP en fejl eller hvordan?
Avatar billede steen-h Mester
01. april 2011 - 17:16 #2
De dukker ikke op, derfor lavede jeg følgende alert

if (mail($contactemail, $subject, $message, $headers)) {
  }else{
  alert('Mail ikke sendt, der arbejdes på problemet');}
}

Så får jeg godtnok besked når de ikke bliver sendt.
Avatar billede webweaver Praktikant
01. april 2011 - 17:23 #3
Men du fik ikke nogen besked ved de 20 mails du sendte?
De dukkede bare aldrig op?
Avatar billede steen-h Mester
01. april 2011 - 17:37 #4
Det var først efter de 20 at jeg fandt ud af at mail kommandoen retunerede med en true eller false. Så min alert er tilføjet senere.

Men mailene dukkede aldrig op.
Avatar billede siphon Nybegynder
04. april 2011 - 15:37 #5
Altså det har virket hvor du sendte 20 ?

Eller

Det har aldrig virket og du har forsøgt at sende 20 ?

Case 1:

Du kan være blevet blockeret for spam.

Case 2:

Prøv at brug PEAR::MAIL - Min erfaring siger det kan løse alle mail problemer man oplever med php. Generelt er PEAR::MAIL bare bedre, det tillader også at sende html email med en ikke html udgave til diverse tlf'er og gamle outlooks :). Derudover kan du sende ud gennem en ekstern SMTP server eksembel en gmail så du undgør at blive blocked ved stort forbrug :)
Avatar billede steen-h Mester
04. april 2011 - 18:24 #6
Det har virket, og nu virker det igen.
De omtalte 20 mail kom fint igennem, og dagen efter virkede det igen.

Nu er det ikke en side med den store aktivitet, så jeg tror PEAR::MAIL er overkill.

Men når andre kan få php's mail functionen til at virke burde jeg også.

Har tænkt på at lave en function hvor alle fejl mails puttes i en database for at se hvor stor problemet egentilg er.
Avatar billede siphon Nybegynder
05. april 2011 - 12:53 #7
Steen-h har du haft kontakt til one og hørt om de muligvis har en form for blokade der gør at kun x antal mail pr tidsinterval er godkendt ?

Mail funktionen er meget brugbar til små scripts.

Hvor vidt om PEAR er overkill kan diskuteres da det jo blot er nogen filer der kun bliver taget i brug under selve mail handlingen og selve brugen af det er lige så hurtigt som ellers. Men selvfølgelig hvis ikke PEAR allerede ligger på dit hotel tager det jo tid at sætte op. :)

Du kan jo evt gemme mail fejl beskeder i databasen også - det vil give dig en idé om hvad der evt går galt :)
Avatar billede steen-h Mester
06. april 2011 - 18:18 #8
Så har jeg fået besked fra one.com.

Mange tak for din henvendelse. Ja, ca. 20 e-mails pr. 24 timer. Der er dog en simpel måde at undgå denne begrænsning på, du skal blot angive en gyldig e-mail adresse som afsender i scriptet, og sørge for at denne er oprettet i kontrolpanelet her på One.com - så kan du sende så mange du vil! :-)

Tak for hjælpen.
Siphon lægger du et svar, det var dig som hjalp med løsningen.
Avatar billede siphon Nybegynder
09. april 2011 - 09:45 #9
YELLOW ?