Avatar billede DorteSCHR Nybegynder
31. marts 2011 - 17:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

blå skærm, derefter hvid skærm og lukker ned.

Hej.

Min mors stationære pc, blev der pludselig blå skærm på med noget engelsk tekst på, og dernæst hvid skærm med dansk tekst på, hvor der stod noget med at comp. var lukket forkert ned, og så lukkede den, og nu brummer den bare når man tænder for den igen..

Dette er hvad hun har forklaret mig hvad der skete.

hun sad og spillede på den, da den begyndte med det, og hun havde ikke prøvet at lukke den..

Nogen her der måske har en forklaring??
Avatar billede Blandy Praktikant
01. april 2011 - 08:53 #1
Lyder til at være det man kalder "Blue screen of death". Det betyder som regel at der er tegn på hardware problemer. Eller defekt operativsystem.

Kan hun starte sin pc igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2011 - 09:10 #2
Tror strømforsyningen er gået hvis den brummer.
Du kan teste om din forsyning virker, ved at tage stikket ud på bundkortet, og udforme en clips og kortslutte mellem den grønne ledning og en af de sorte overfor.
http://www.metacafe.com/watch/729606/how_to_test_your_computers_power_supply_psu/
Avatar billede DorteSCHR Nybegynder
11. september 2011 - 10:56 #3
Takker..Har fået den lavet.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2011 - 15:48 #4
hvad var løsningen?
Avatar billede DorteSCHR Nybegynder
11. september 2011 - 18:07 #5
Jeg ved det faktisk ikke, det er en anden en der har lavet den for min mor, men I skal have mange tak for svar, og hjælp.
Mvh Dorte.