Avatar billede larsgs Nybegynder
30. marts 2011 - 21:47 Der er 1 løsning

Problemer med NULL og lign.

Jeg læser en fil og bruger det ene felt fra filen, som en del at en query. Problemet er at feltet strModel nogle gange kan være tom, eller at den ikke findes i databasen, hvor jeg laver mit query. Den finder og indsætter records for de 2 første linier, men 3 linie findes ikke i db, og jeg får en exception occurred (NULL).

Hjælp :-)

do until objFile4.AtEndOfStream
    arrFields = Split(objFile4.ReadLine,vbTab,2)
    if Ubound(arrFields)>=1 then
        strProdID = Replace(arrFields(0),Chr(34), "")
        strModel = Replace(arrFields(1),Chr(34), "")

        sql = "SELECT products_id FROM products WHERE products_model='" & strModel & "'"
        set strRel = db.Execute(sql)
        if strRel("products_id")>0 and not isNull(strRel("products_id")) then
        relProductID = strRel("products_id")
        sql2 = "INSERT INTO icecat_product_related (product_related_id,product_id) VALUES(" & relProductID & "," & strProdID & ")"
        strRel.Movenext
        end if
        'set rsrel = db.Execute(sql2)
        objFile3.WriteLine sql2
    end if
loop
Avatar billede larsgs Nybegynder
12. august 2011 - 07:21 #1
Løsningen blev

do until objFile4.AtEndOfStream
arrFields = Split(objFile4.ReadLine,vbTab,2)
if Ubound(arrFields)>=1 then
  strProdID = Replace(arrFields(0),Chr(34), "")
  strModel = Replace(arrFields(1),Chr(34), "")
  if len(trim(strModel))>0 then
    sql = "SELECT products_id FROM products WHERE products_model='" & strModel & "'"
    set strRel = db.Execute(sql)
      while not strRel.eof
      relProductID = strRel("products_id")
        if (StrComp(strProdID,relProductID)<>0) then
        sql = "INSERT INTO icecat_product_related (product_related_id,product_id) VALUES(" & relProductID & "," & strProdID & ")"
        objFile3.WriteLine sql
        set rsrel = db.Execute(sql)
        end if
      strRel.Movenext
      wend
    end if
loop