Avatar billede stefan_m Nybegynder
30. marts 2011 - 19:24 Der er 4 kommentarer

Det trådløse kører meget dårligt eller slet ikk (stofa)

Har for 2-3 måneders siden fået opgraderet mit stofa fra 10/1 til 25/2, men med deres nye hastighed fulgte der (desværre) også et Thomsonmodem med. Har vel efterhånden haft 10-15 samtaler med 10-15 forskellige mennesker inde fra stofa, og haft ikke mindre end 3 teknikere ude og kigge på problemet, og ingen kan umiddelbart noget som helst. det eneste jeg har fået at vide af de teknikere er at der er trådløse forstyrrelser og det er derfor det at det slår min ip ud.. Og det kan jeg ikke forstå kan lade sig gøre i mit område overhovedet.. Nogen gange virker det lidt, bare ved at kører en netværksdiagnosticering på netværket.

Det drejer sig om 2 stk. com. og iphone der ikke kan, så lig med ingenting.

der er vist fuld styrke på netværket og det virker på kabel.
Bruger programmet InSSider, til at tjekker netværkskanaler ud.

Ved ikke om det er deres nye modem der fucker i det, for har da set par stykker herinde der har problemer med stofa (thomson), eller om det er stofa der har ret.. Men nægter som sagt bare at tro dette..

Håber der er en der kan hjælpe, da det er ved at være et stor problem.
Avatar billede glvi93 Nybegynder
30. marts 2011 - 20:12 #1
problemet kan ligge i der er en del andre routere som bruger samme broadcast kanal som din trådløse router, hvis du ka se hvilke trådløse forbindelser din pc'er kan forbinde til, og hvilke kanaler de bruger, så ændre din routers konfiguration så den sender fra de knap så hyppigt brugte kanaler.
Avatar billede stefan_m Nybegynder
30. marts 2011 - 20:21 #2
har prøvet alle kanaler. og selvom jeg kigger i i inssider ligger der ikke nogen på samme kanal..
Avatar billede a62681 Nybegynder
30. marts 2011 - 21:16 #3
Jeg var på en fejlretning hos en kunde i sidste uge. Der fandt jeg ud af at problemet var, at det trådløse signal svingede op til 50 db ca hver 5. sekund fra -30 db til -80 db, selvom pc'en stod klos op ad routeren. Det generede routeren så meget at også lanforbindelser blev påvirket. Løsningen blev at flytte routeren til et andet rum blot 5 meter væk. Du kan hurtigt se om din svinger på samme måde når jeg kan forstå du allerede bruger inssider.
Avatar billede stefan_m Nybegynder
30. marts 2011 - 21:54 #4
Det vil sige at det kan være ved routerens placering der er forstyrrelser? at det faktisk er ligemeget at jeg sidder etagen over routeren og at der sidder en i stueetage der har samme problem. ? det lyder til at være et forsøg værd..