Avatar billede marvinq Nybegynder
29. marts 2011 - 13:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan låser jeg en DateTimePicker?

Hej eksperter,

Jeg vil gerne have låst en DateTimePicker på min C# windows form.. men hvordan gør jeg lige det?

Når jeg siger låst, mener jeg kun for taste-input. Det skal altså ikke være muligt at skrive noget i datofeltet. Noget ala readonly, men man må godt kunne bruge knappen for opslag af dato.

På forhånd tak.
Avatar billede Syska Mester
29. marts 2011 - 13:48 #1
Troede det ville være en nem sag, men synes sq ikke de event den har kan bruges til meget.

Eventuelt kan du jo lave din egen med MonthPicker og en TextBox, det burde i hvert fald være lidt nemmere, men kan tage fejl.

I hvert fald lytter jeg lige med hvad resultatet bliver.

mvh
Avatar billede janus_007 Nybegynder
29. marts 2011 - 19:39 #2
Jeg ville aldrig benytte med af .NET's controller til den slags, men  istedet benytte mig af jQuery... eks.vis : http://jqueryui.com/demos/datepicker/

Årsagen er den simple at jeg gang på gang har siddet og udviklet med .NET controllerne og alt er fjong, men pludselig skal der rettes lidt eller performanceoptimeres og så sidder man der med skægget i postkassen :)
Avatar billede Syska Mester
29. marts 2011 - 19:43 #3
#Janus_007
Hvis du læser hans spørgsmål, så er det "C# windows form"

Så håber ikke han mener ASP.NET WebForms, men ellers er jeg enig med at jQueryUI helt klart er vejen frem.

mvh
Avatar billede janus_007 Nybegynder
29. marts 2011 - 21:00 #4
Nåh ja.. det kan jeg da godt se *GG*
Avatar billede marvinq Nybegynder
30. marts 2011 - 09:35 #5
Der er tale om C# windows forms ja! :)

Ingen andre bud? Synes det virker mystisk at det ikke bare kan lade sig gøre.
Avatar billede Syska Mester
30. marts 2011 - 16:30 #6
Ja, men nu er Windows jo også langt fra perfekt :-)

De har sikkert gemt alle de Events som kommer fra TextBox'en ... og derfor er det ikke bare lige at e.Handled = true på dem.

Men, det er jo muligt at lave sin egen, der har du jo 100% kontrol over det. Muligt man også kan købe eller finde en gratis på nettet.

mvh
Avatar billede spaceus Nybegynder
11. april 2011 - 22:35 #7
Hvis du ikke vil have text input hvorfor så ikke bare bruge en monthcalendar?

Så har du kun kalender at trykke rundt i
Avatar billede marvinq Nybegynder
12. april 2011 - 10:57 #8
Ja spaceus, du har jo ret i at det kunne man lige så godt gøre, men jeg synes bare lige en datetimepicker passede perfekt, og så burde det kunne laves lidt elegant, men det er åbenbart ikke tilfældet.

Jeg vælger at tage dit råd og bruge monthcalender, for at komme videre.

Tak for hjælpen til alle.