Avatar billede Leoking Nybegynder
29. marts 2011 - 10:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

error in your SQL syntax

Ved ikke hvorfor jeg får denne fejl.
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

Og jeg VED den ligger i koden .

    <?php

        $type=$_GET['type'];

        // forbindelse

$con = mysqli_connect('localhost', 'root', '', 'electron');

        $minQuery = "SELECT * FROM ".$type." WHERE id=".$_GET['id'];

    $resultat=mysqli_query($con, $minQuery) or die(mysqli_error($con));//henter fra databasen

//behandler resultatet
while($row=mysqli_fetch_array($resultat)){

        ?>    <center>
            <form action="enter.php?type=<?php echo "$type"; ?>&id=<?php echo $_GET['id']; ?>" method="post">
    <table>
    <tr>
      <td>mrk:</td
      ><td><input name="mrk" type="text" size="52" maxlength="100"  value="<?php echo $row['mrk']  ?>"/></td>
    </tr>
    <td>kat:</td
      ><td><input name="kat" type="text" size="52" maxlength="100"  value="<?php echo $row['kat']  ?>"/></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Beskrivelse:</td>
        <td><textarea name="beskrivelse" style="width:334px; height:200px;"><?php echo $row['beskrivelse'] ?></textarea></td>
    </tr>
          <tr>
      <td>Pris:</td>
        <td><textarea name="pris" style="width:334px; height:200px;"><?php echo $row['pris'] ?></textarea></td>
    </tr>
    <tr>
    <td> <input type="submit" name="submit" value="Gem rettelse" /></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>

    </table>
            </form>
    </center>

<?php
}
mysqli_close($con);
?>
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. marts 2011 - 10:55 #1
Hvis du i følgende kode del tilføjer
print $minQuery;
lige efter du har oprettet den, så kan du se selve den query der sendes, og så kan vi hjælpe med at fejlsøge hvis du poster den :-)

$con = mysqli_connect('localhost', 'root', '', 'electron');
$minQuery = "SELECT * FROM ".$type." WHERE id=".$_GET['id'];
$resultat=mysqli_query($con, $minQuery) or die(mysqli_error($con));//henter fra databasen
Avatar billede phillips Nybegynder
29. marts 2011 - 10:57 #2
Tjek at $type ($_GET['type']) svarer til navnet på din tabel og, at $_GET['id'] svarer til en værdi i kolonnen id.
Avatar billede Leoking Nybegynder
14. juni 2011 - 16:00 #3
fejlen blev aldrig fundet.