Avatar billede kronsj Nybegynder
29. marts 2011 - 10:47 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Tilpasning af website til google

Når man søger efter større websites på google, kommer der ofte en liste af sub-links, under det pågældende "hovedlink"
(eks. jp.dk, microsoft). Hvordan får sine underlink sat på i googles søgning på samme måde?

Derudover er den side jeg har lavet pludselig begyndt at strække sig over flere items på googles søgning. Mystisk...

Er der nogle der har nogle hints?

(søg evt. efter ordet chrisiong på google)
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2011 - 11:16 #1
http://www.thomas-rosenstand.dk/google-sitelinks

Hvis du får flere resultater fra samme side på et søgeord skyldes det oftest at du har flere sider der er relevante for søgningen - men det kan også skyldes fejl på siden, fx at siden svarer både med og uden www.
Avatar billede madx Nybegynder
30. marts 2011 - 07:09 #2
Det ene er sitelinks, som du har gjort dig fortjent til, synes Google...

Det andet (de flere resultater) skyldes en opdatering hos Google, hvor de har ændret på visninger. Tidligere så man typisk 1-2 resultater fra ét websites. Nu kan der være adskillige.

Bevæggrunden for denne ændring kan man kun gisne om, for det virker ikke specielt "relevant" eller "brugerorienteret", som jo ellers er det Google normalt er forankret i.

Så det er altså ikke noget, der skyldes ændringer på dit web - det gælder for os alle.

Dine sitelinks skal du derimod være glad for. De kan i en vis udstrækning redigeres, hvis du tilmelder dig Google Webmastertools.

Mvh. Henrik
www.abilitor.dk
Avatar billede keysersoze Guru
30. marts 2011 - 09:22 #3
Husk at signaturer ikke er tilladt på E :)
Avatar billede thesnoop Nybegynder
12. april 2011 - 12:28 #4
1: Søg på google dette:
Webmaster tools

2: Opret en konto gratis

3: Lær systemet at forstå og indsæt dit sitemap

4: Google genere automatisk disse underlinks.
For at teste om disse underlinks allerede kan du fe.k. skrive hele dit domæne i googles søgefelt:
Eksempel:
www.moebelarkitekten.dk
SØGEORD: moebelarkitekten.dk