Avatar billede Leoking Nybegynder
29. marts 2011 - 10:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Upload vha. tabel id.

Er i tvivl om hvad jeg gør forkert i de her koder.

Admin.php

echo "<a href=\"upload.php?id=".$row['id']."&type=vare\">Upload billede</a><br>";

upload.php

<?php
//Lavet af Henrik
// forbindelse

$con = mysqli_connect('localhost', 'root', '', 'electron');

        $minQuery = "SELECT * FROM ".$type." WHERE id=".$_GET['id'];

    $resultat=mysqli_query($con, $minQuery) or die(mysqli_error($con));//henter fra databasen

//behandler resultatet
while($row=mysqli_fetch_array($resultat)){

        ?>    <center>
            <form action="uploader.php?type=<?php echo "$type"; ?>&id=<?php echo $_GET['id']; ?>" method="post">

<form enctype="multipart/form-data" action="uploader.php" method="POST">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="100000" />
Vælg en file til upload: <input name="uploadedfile" type="file" /><br />
<input type="submit" value="Upload File" />
</form>

<?php
}
mysqli_close($con);
?>

uploader.php

<?php
//hvor filen bliver gemt.
$target_path = "uploads/";

//tilføjer originalt filenavn til valgte sti.
$target_path = $target_path . basename( $_FILES['uploadedfile']['mrk']);

if(move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name'], $target_path)) {
    echo "The file ".  basename( $_FILES['uploadedfile']['mrk']).
    " Uploadet!";
} else{
    echo "Der var en fejl, prøv venligst igen!";
}
?>

Nogen der har forslag til hvordan den kan laves? Eller laves om?
Avatar billede Hans1 Praktikant
29. marts 2011 - 10:28 #1
Skal type ikke også have en $_GET ?

$minQuery = "SELECT * FROM ".$type." WHERE id=".$_GET['id'];
Avatar billede Leoking Nybegynder
29. marts 2011 - 10:44 #2
Den dér?

upload.php

<?php
//Lavet af Henrik
// forbindelse

$con = mysqli_connect('localhost', 'root', '', 'electron');

        $minQuery = "SELECT * FROM ".$type." WHERE id=".$_GET['id'];

    $resultat=mysqli_query($con, $minQuery) or die(mysqli_error($con));//henter fra databasen

//behandler resultatet
while($row=mysqli_fetch_array($resultat)){

....
Avatar billede Hans1 Praktikant
30. marts 2011 - 13:24 #3
ja
Avatar billede Leoking Nybegynder
16. juni 2011 - 12:58 #4
k