Avatar billede levinuet Nybegynder
28. marts 2011 - 21:31 Der er 9 kommentarer

adobe dreamweaver cs5 viste ikke hvor den skulle være:P

Hej:)
Jeg er gået igang med adobe dreamweaver cs5.
Jeg har lavet en menu linie altså med css og alt det der:)
Men jeg kan ikke flytte den :) i kan lige se hvad jeg har skrevet i det normale og hvad jeg har skrevet i css

NORMAL

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Velkommen til The Gear Tv</title>
<style type="text/css">
#apDiv1 {
    position:absolute;
    width:924px;
    height:367px;
    z-index:1;
    top: 16px;
}
#apDiv2 {
    position:absolute;
    width:992px;
    height:370px;
    z-index:1;
    left: 8px;
}
</style>
<link href="css/css.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<style type="text/css">
body {
    background-color: #09F;
}
body,td,th {
    color: #3F0;
}
#apDiv3 {
    position:absolute;
    width:970px;
    height:240px;
    z-index:1;
    left: 10px;
    top: 41px;
}
</style>
</head>

<body>

<div id="navbar">
<div id="holder">

<ul>
<li><a href="#">Nyheder</a></li>
<li><a href="#">Videoer</a></li>
<li><a href="#">Billeder</a></li>
<li><a href="#">Om os</a></li>
<li><a href="#">Kontakt os</a></li>
<li><a href="#">Sjove spil</a></li>
<li><a href="#">links</a></li>
</ul>

</div>
<!-- end holder div -->
</div>
<div align="center"></div>
<p>&nbsp;</p>
<div align="justify"><!-- end navbar div --></div>
<h1>&nbsp;</h1>
<h1>Velkommen til The Gear Tv:D</h1>
<p>Vi andmelder ting og laver tutorials.</p>
<p>&nbsp;</p>
</body>
</html>

CSS

@charset "utf-8";
#navbar {

}

#navbar #holder ul {
    list-style:none;
    margin:0;
    padding:0;
}

#navbar #holder ul li a {
    text-decoration:none;
    float:left;
    margin-rigth:5px;
    font-family:"Arial Black", Gadget, sans-serif;
    color:#000;
    border:1px solid #000;
    border-bottom:none;
    padding:10px;
    width:75;
    text-aling:center;
    display:block;
    background:#69F

}

#navbar #holder ul li a:hover {
    color:#FFF;
    text-shadow: 1px 1px 1px #000;
    background-color: #000;

Også står menu linien op i venstre hjørne rimelig stor og der sker ikke noget når man trykker på dem:)

Men det jeg vil spørge om er

1. Hvordan kan jeg flytte menu linien lige der hen hvor jeg har lyst til at den skal stå?

2. Hvordan kan jeg få dem til at virke sådan at når man trykker på dem kommer man ind på en ny?

3. Skal jeg lave nye sites for at lave det med menuen?

4. Skal man noget med domæner når man laver en menu linie altså skal man bruge flere domæner for det?

5. Kan man flytte det som man har lavet på den ene site til den anden?
Avatar billede bonde10 Nybegynder
29. marts 2011 - 16:31 #1
1) Du kan jo bruge attributten align=(hvor du vil) valign=(hvor du vil)

2) En ny hvad? En ny side?

3) Ja. Lav et nyt html dokument og i "#" skal du indsætte hvad den .htm filen hedder

4)Du behøver ikke flere domæner. Man kan jo bare lave nye .htm filer og så linker man bare til dem.

5) Der er to måder. Du kan enten copy/paste det hen i et nyt dokument eller bruge en .dwt fil som er en dreamweaver template fil. Det gør at du konvertere din fil til en .dwt fil som du kan bruge igen og igen..
Avatar billede levinuet Nybegynder
29. marts 2011 - 20:33 #2
1. Forstår ikke helt:)
2.Ja en ny side
3. Kan jeg få det html dokument frem som jeg har lavet på den næste html side jeg laver? Og hvordan kan man linke til sine andre ting sådan at man kun skal bruge et domæne?
4. Forstår ikke
5. jeg kan ikke få kopiret alt det css jeg har skrevet!:) Kan du lave en tutorial med dreamweaver?:)
Avatar billede bonde10 Nybegynder
29. marts 2011 - 20:44 #3
1) I HTML er der et tag der hedder align og valign. Bagefter vælger man hvor den skal sættes som fx i center og det er så i midten :).

2) Se der er oprettet en liste. Den ser sådan her ud:
<ul>
<li><a href="#">Nyheder</a></li>
<li><a href="#">Videoer</a></li>
<li><a href="#">Billeder</a></li>
<li><a href="#">Om os</a></li>
<li><a href="#">Kontakt os</a></li>
<li><a href="#">Sjove spil</a></li>
<li><a href="#">links</a></li>
</ul>

Der er et "#" tegn. Fjern det tegn og skriv fx i Nyheder vælg Nyheder.html

3) Ja det kan du godt. Der kommer undersider. Som fx www.eksempel.dk. Det vil være det øverste level på domænet. Du kan fx oprette en ny underside som fx www.eksempel.dk/side1

4) Det siger svar tre jo :)

5)En tutorial? Det kan jeg da godt.. På Youtube eller hvad?.
Avatar billede levinuet Nybegynder
29. marts 2011 - 20:48 #4
Ja Kender godt profil det ville være meget dejligt vis du kunne lave en tutorial på youtube:) og tusind tak:D

Men skal jeg bare fjerne det her tegn # ? også skrive nyheder.html det ville være rigtig dejligt vis du lavede en tutorial om hvordan man kunne flytte det man havde lavet i et vindue i  dreamweaver over til det næste:) ved ikke om du forstår!:)
Avatar billede levinuet Nybegynder
29. marts 2011 - 20:50 #5
Kunne du måske også lave en tutorial om hvordan man sitter youtube videoer ind når man bruger adobe dreamweaver? :)
Avatar billede bonde10 Nybegynder
30. marts 2011 - 13:47 #6
Jo.. Laver lige en tutorial og sender dig link.. Ellers kan jeg vise det over team viewer hvis du har det..
Avatar billede bonde10 Nybegynder
30. marts 2011 - 14:02 #7
Fint.. Har lavet videoen.. Uploader den til youtube..
Avatar billede bonde10 Nybegynder
30. marts 2011 - 14:09 #8
Avatar billede zerocrash Nybegynder
09. juli 2011 - 23:49 #9
Lukning?