Avatar billede delphiuser Mester
28. marts 2011 - 08:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvorfor vil den ikke updatere

Hej eksperter

Jeg er igang med at lave en side hvor jeg skal kunne redigere i resultat og andre ting i et kamp program. det hele virker fint. der er bare en ting jeg ikke kan få til at virke. det er når jeg skal updatere en enkel kamp når den er spillet.
jeg får følgende fejl

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'kamp_tid='15:00' kamp_hjem='Birkerød' kamp_ude='Ledøje-Smørum'

mit script ser således ud.

<?php
if($_POST['rediger']) {
mysql_query("update kampprogram set kamp_dato='$kamp_dato' kamp_tid='$kamp_tid' kamp_hjem='$kamp_hjem' kamp_ude='$kamp_ude' kamp_sted='$kamp_sted' kamp_score='$kamp_score' where kamp_id='".$_POST['kamp_id']."'") or die(mysql_error());
?>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="700" align="center">
<tr>
    <td colspan="3" bgcolor="#000000" align="center"><font color="#FFFF00" face="Rockwell">Redigeret Kampdata</font></td>
</tr>
<tr>
    <td width="190">Kamp Dato</td>
    <td width="10" align="center">:</td>
    <td width="500"><?php echo $_POST['kamp_dato'];  ?></td>
</tr>
<tr>
    <td width="190">Tidspunkt</td>
    <td width="10" align="center">:</td>
    <td width="500"><?php echo $_POST['kamp_tid'];  ?></td>
</tr>
<tr>
    <td width="190">Hjemmehold</td>
    <td width="10" align="center">:</td>
    <td width="500"><?php echo $_POST['kamp_hjem'];  ?></td>
</tr>
<tr>
    <td width="190">Udehold</td>
    <td width="10" align="center">:</td>
    <td width="500"><?php echo $_POST['kamp_ude'];  ?></td>
</tr>
<tr>
    <td width="190">Spillested</td>
    <td width="10" align="center">:</td>
    <td width="500"><?php echo $_POST['kamp_sted'];  ?></td>
</tr>
<tr>
    <td width="190">Resultat</td>
    <td width="10" align="center">:</td>
    <td width="500"><?php echo $_POST['kamp_score'];  ?></td>
</tr>
<tr>
    <td colspan="3" bgcolor="#000000"><a href="index.php?side=kamp_oversigt" style=" text-decoration:none; color:#FF0; font-family:Rockwell;">Tilbage til oversigten</a></td>
</tr>
</table>
<?php
}
?>

jeg håber i kan hjælpe mig. for er sat fast lige her.

Med venlig hilsen

Delphiuser
Avatar billede apocs Nybegynder
28. marts 2011 - 09:49 #1
Husk komma mellem hver parameter ;)

mysql_query("update kampprogram set kamp_dato='$kamp_dato', kamp_tid='$kamp_tid', kamp_hjem='$kamp_hjem', kamp_ude='$kamp_ude', kamp_sted='$kamp_sted', kamp_score='$kamp_score' where kamp_id='".$_POST['kamp_id']."'")
Avatar billede delphiuser Mester
28. marts 2011 - 10:05 #2
nu får jeg denne fejl.

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'where kamp_id='14'' at line 1

her er koden igen...

<?php
if($_POST['rediger']) {
mysql_query("update kampprogram set kamp_dato='$kamp_dato', kamp_tid='$kamp_tid', kamp_hjem='$kamp_hjem', kamp_ude='$kamp_ude', kamp_sted='$kamp_sted', kamp_score='$kamp_score', where kamp_id='$kamp_id'") or die(mysql_error());
?>
Avatar billede apocs Nybegynder
28. marts 2011 - 10:13 #3
Du er kommet til at sætte komma mellem kamp_score og WHERE-delen :) der må ikke være komma :)
Avatar billede delphiuser Mester
28. marts 2011 - 10:21 #4
takker nu virker det. læg et svar og pointene er dine...
Avatar billede apocs Nybegynder
28. marts 2011 - 10:27 #5
Svar :)