Avatar billede webopgaver Nybegynder
26. marts 2011 - 19:30 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Grafer i Visual Studio 2010 dannet udfra data som ikke tager vejen forbi en database

Jeg har en lille udfordring, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med.

Jeg sender fra en "form" nogle variabler som jeg får returneret til en "Label".

Ingen værdier går forbi en databasen men hentes direkte på siden.

Jeg ønsker at illustrere resulatet med hjælp af en graf (<asp:Chart - funktionen i VS 2010).

Hvordan kan jeg hente resultat værdierne når disse ikke lagres i en database.

Her følger min nuværende kode:

// Koden i "Code Behind" filen:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using Microsoft.VisualBasic;

namespace Willis
{
    public class clsFutureValue
    {

        public double Calculate(double Loebetid, double Indbetaling, double Opsparing)
        {
            if (Indbetaling > 1) //koorigere for indtastning af heltal for rentesatsen
            {
                Indbetaling = Indbetaling / 100;
            }
                    return -Financial.FV(0.02, Loebetid, Indbetaling, Opsparing, DueDate.BegOfPeriod);
        }

    public partial class Employee_Value_Flex : System.Web.UI.Page
    {
        protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {

        }
        protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            clsFutureValue objFutureValue = new clsFutureValue();

            lblValue.Text = objFutureValue.Calculate(Double.Parse(Loebetid.Text), Double.Parse(Indbetaling.Text), Double.Parse(Opsparing.Text)).ToString();

    }

---------------------------------------

Viser det i hovedsiden som følger:

<asp:Label ID="lblValue" runat="server"></asp:Label>
Avatar billede Syska Mester
28. marts 2011 - 19:38 #1
Du vil hente nogen værdier du ikke har gemt nogen steder ?

:-s

Du må vel have et sted de værdier kommer fra?
Avatar billede webopgaver Nybegynder
28. marts 2011 - 19:53 #2
Alle værdierne kommer fra en input formular på primærsiden som da "catches" af code-behindfilen og danner grundlag for følgende beregning:

return -Financial.FV(0.02, Loebetid, Indbetaling, Opsparing, DueDate.BegOfPeriod);

som returnere værdien:

lblValue.Text = objFutureValue.Calculate(Double.Parse(Loebetid.Text), Double.Parse(Indbetaling.Text), Double.Parse(Opsparing.Text)).ToString();

til mit labelfelt på primærsiden

Giver dette mening

Jeg giver dobbelt up på point hvis du kan klare denne i aften :-))
Avatar billede Syska Mester
28. marts 2011 - 19:59 #3
Jeg er måske lidt mere med ...

Er det en linær graph med 2 punkter du prøver at lave ?

Start Dato, End Dato
Start Value, End Value

mvh
Avatar billede webopgaver Nybegynder
28. marts 2011 - 20:03 #4
Det er de to YValues jeg ønsker at "grappe"

<asp:Chart ID="Chart2" runat="server" Width="430px" Height="220" backcolor="#FAFAD1" style="border-style: solid ; border-width:1px; border-color:#FECB4F" >
    <Legends>
        <asp:Legend Font="Verdana, 7pt, " Docking="Left" BackGradientStyle="DiagonalLeft" BackColor="#FBFBC8"></asp:Legend>
    </Legends>
    <Titles>
        <asp:Title Visible="True" Text="Overskrift" IsDockedInsideChartArea="true" TextStyle="Default" ForeColor="#000000" Font="Verdana, 8pt, style=Bold"  />
    </Titles>
    <Series>
        <asp:Series Name="Værdi1" ChartType="StackedColumn" ChartArea="ChartArea2" CustomProperties="DrawingStyle=Cylinder, MaxPixelPointWidth=50" ShadowOffset="2" XValueType="String"  >
            <Points>
                <asp:DataPoint  AxisLabel="1" XValue="1" YValues="60" />
                <asp:DataPoint AxisLabel="2" XValue="2" YValues="60" />

            </Points>
        </asp:Series>
Avatar billede Syska Mester
28. marts 2011 - 21:18 #5
Mener du med "grappe", at trække værdier ud igen af dit graph object ?

mvh
Avatar billede webopgaver Nybegynder
28. marts 2011 - 21:30 #6
nej - beklager. Blot at kunne "grape" værdierne til brug for grafen
Avatar billede janus_007 Nybegynder
28. marts 2011 - 21:51 #7
Det er jo det rene volapyk det der.... det er jo grafen du har der.

Du vil have YValues til at tegne grafen som allerede er tegnet.

Er det label-værdien her du vil ha?
lblValue.Text = objFutureValue.Calculate(Double.Parse(Loebetid.Text), Double.Parse(Indbetaling.Text), Double.Parse(Opsparing.Text)).ToString();

og tegne grafen med?

Du må fortælle hvor værdierne kommer fra, vi går udfra der er mere end en ik?
Avatar billede Syska Mester
28. marts 2011 - 21:54 #8
Dvs du vil lave en graph fra codebehind ?

Og med "grape" som jeg forbinder med at tage noget, hvilket du så ikke gør kan jeg forstår :-). Men du vil faktisk indsætte værdier i dit graph object ?

Den ene værdi kommer så fra brugeren. Den anden værdi beregnes så ud fra brugerens input og bliver til din anden værdi ... og de to værdier skal lave lave en linær kurve i en graf?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
28. marts 2011 - 21:56 #9
Han har postet et spørgsmål i .NET som måske giver lidt mere mening.

Noget med at værdien fra...

lblValue4.Text returnere et beløb som jeg ønsker at bruge som værdi på min Y-akse i min graf. Hvordan gør jeg dette ?
Avatar billede webopgaver Nybegynder
29. marts 2011 - 06:04 #10
Lige præcis

Værdien "60" som er indsat i koden skal erstattes med den beregnede værdie fra code-behind filen (lblValue.Text). Jeg har efterfølgende flere lvlValue-Text værdier som sammen med ovenstående danner grafen.

Så hvis du kan løse, hvordan jeg får oversat lblValue.Text variablen til en tal-værdi jeg kan indsætte som YValues, så er mit problem løst
Avatar billede Syska Mester
29. marts 2011 - 12:31 #11
Chart chart = new Chart();
chart.Series[0].Points.Add()

Du skal bare have fat i den rigtige Series enten via navn eller index.

mvh
Avatar billede webopgaver Nybegynder
29. marts 2011 - 17:32 #12
?????

Og på dansk (beklager)

Kan du oversætte ovenstående til en konkret kode der "fanger" min værdi som beskrevet ovenfor ?
Avatar billede Syska Mester
29. marts 2011 - 19:18 #13
Det er nu rimeligt dansk ...

Men:
chart.Series["Værdi1"].Points.AddY(10.0f);

Har aldrig selv brugt den chart før, men overstående burde tilføje en Y værdi mere med værdien 10.0

mvh
Avatar billede webopgaver Nybegynder
29. marts 2011 - 23:04 #14
buzzzzz - jeg er dybt taknemmelig over dine forsøg på at løse min udfordring, men svarene giver mig ikke mening (og tro mig - jeg er problemet og ikke du)

Jeg har anført koden i min code behind og koden i min chart - kan du eller andre konkret fortælle mig, hvad jeg skal tilrette i denne kode for at kunne kalde værdierne i code behindfilen i min chart til dannelse af søjlerne i diagrammet
Avatar billede Syska Mester
30. marts 2011 - 00:04 #15
Du skal smide den double værdi ind som din method CaclSomething returnere ...

var d = DineFremtidMethodJegIkkeLigeGiderScrolleOpTilForAtSeNavnet(parameters);
chart.Series["Værdi1"].Points.AddY(d);

eller en af de andre Add method på Points propertien.

mvh
Avatar billede webopgaver Nybegynder
30. marts 2011 - 00:41 #16
Der var den :-)

GENIALT
Avatar billede Syska Mester
30. marts 2011 - 00:49 #17
Og så min endelig kommentar.

Du bør finde dig en bog og læse lidt om programmering generelt. Det er ment på en god måde, for der er mange fede ting man kan, men du vil først kunne udnytte det efter du mestre det mest elementære som jeg vil mene næsten alt overstående er.

Men cool det kom til at virke.

Jeg vil smide et svar så.
Avatar billede webopgaver Nybegynder
30. marts 2011 - 00:55 #18
Enig