Avatar billede webpassion.dk Novice
25. marts 2011 - 14:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Har fået en virus suspicious.mystic

Jeg har fået en virus - suspicious.mystic - på min maskine. Den har sat sig på c:/windows/explorer.exe, således at min maskine ikke kan starter helt op.
Har scannet hele maskinen i fejlsikret og fundet filen, som Norton sætter i karantæne. Derfor at explorer ikke virker.

Har googlet og set, hvordan man skal gøre, men intet hjælper. Er der nogle, der ved, hvordan jeg undgår at sætte den i karantæne, men får den fjernet, så jeg kan få maskinen til at starte op igen?

hilsen
My
Avatar billede webpassion.dk Novice
16. april 2011 - 09:18 #2
Treatmenice, det var jo netop det jeg selv havde googlet mig til, men intet hjalp.
Så min computer døde fuldstændig. Til sidst kunne jeg ikke engang starte op i fejlsikret.
Jeg har fået en god ven til at arbejde på den, så efter 12 timer er jeg nu kørende igen.
Problemet er, at får man virussen, så lægger den sig på din explorer.exe, og så spreder den sig, så det er en slem sag at få på sin maskine.
Jeg lukker spørgsmålet og takker for forsøget.

mvh
My
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2011 - 10:41 #3
endnu et godt eksempel på at en geninstalering på ny er den letteste løsning

det er IKKE altid man kan fjerne en virus uden den har øelagt scripts og andet i windows - af og til kan man være heldig at simple ting kan klare det men sjældent

systemet er i det store hele det samme

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html