Avatar billede Daniel.E Praktikant
25. marts 2011 - 13:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mobil skørm størrelse

Hej :)

Jeg har prøvet et par forskellige metoder til at få fat i en mobils skærm størrelse.

Problemet indtil videre er at jeg får opløsningen, hvilket ikke er størrelsen.  På min HTC desire skulle den være 800x1400, men jeg har ikke 800px i bredde.

Hvis jeg ønsker at få bredden på xxxx mobil telefon med et script skrevet med PHP, eller hvis der er andre metoder, er der nogle gode idéer?

På forhånd tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. marts 2011 - 13:57 #1
Kan du ikke gøre det med javascript?

http://www.pageresource.com/jscript/jscreen.htm
Avatar billede danco Nybegynder
26. marts 2011 - 07:56 #2
jeg vil give jakob ret. Det er ikke en egentlig php funktion at opnå informationer omkring browseren.
Det er vigtigt at skelne mellem:

Serverside:
PHP, MySQL osv, her ligger al logik i din side. Dvs. al den kode som løser opgaverne.

Clientside:
Javascript, HTML og CSS - al dette bruges til at vise informationer fra dit serverside sprog.

Med det i tankerne skulle det være ret åbenlyst hvorfor du skal bruge javascript til at finde sidens bredde. I Javascript kan det gøres med følgende linje:

var width = window.innerWidth;
var height = window.innerHeight;
alert('Din side er:'+width+'/'+height+' px');
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. marts 2011 - 17:07 #3
Hej igen... Jeg har lige fået tid til at teste lidt, men desværre får jeg samme resultat..

832 x 1231 er svaret tilbage, med begge er jeres forslag.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. marts 2011 - 23:48 #4
svar
Avatar billede Daniel.E Praktikant
26. marts 2011 - 23:54 #5
Jeg har set på forskellige sites med info omkring skærmstørrelsen på selve mobilen, dette kunne blive et ret stort array med info.  Dette er dog den sidste løsning, og den klare jeg selv, medmindre nogle andre har et forslag?

Igen jeg vil godt påpege at jeg ikke er interesseret i at få opløsningen på mobilen, da det ikke er normalt/muligt at kunne skifte denne på mobil telefoner.  Denne action høre til på en almindelig PC.

På forhånd tak :)