Avatar billede kaspermb Nybegynder
24. marts 2011 - 18:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Image Slider fra DR

Hej folkens

Jeg kom forbi DR's hjemmeside, hvor jeg så en image-slider som jeg også godt kunne tænke mig... Er det en DR selv har lavet eller er det en man kan skaffe..? Eller har i en ide til en som minder om den.

Den kan ses på http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/03/24/160252.htm

Hilsen Kasper
Avatar billede kaspermb Nybegynder
24. marts 2011 - 18:59 #1
Det jeg godt kan lide er at man kan trykke på den og så zoomer den ud og så kan man så vælge et andet billede.. Prøv  :)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 19:13 #2
Ja, den er sgu ret nice : )

Kan laves med ganske få linjer med jQuery's animate() funktion:
http://api.jquery.com/animate/
Avatar billede kaspermb Nybegynder
24. marts 2011 - 19:18 #3
Puuuhhh... Ser svært ud.. Nu siger du nogle få linjer.. Ville det være noget du kunne prøve at hjølpe.. Du kan godt få nogle flere point hvis det er ...:)
Avatar billede kaspermb Nybegynder
24. marts 2011 - 19:18 #4
hjølpe = lave
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 19:36 #5
Jeg står(!) netop og spekulerer på hvordan det gøres lettest :)

Princippet:

Der er en ydre div med overflow:hidden.
Og en indre med alle billederne.
billederne er "fætre" (deler en class) i søjler hhv. kolonner.

Når man klikker på ét, skal animate(), flytte hele den indre div (top og left) og samtidig udvidde det aktuelle billedes kolonne (alle fætrene) i bredden og rækken (alle fætrene) i højden.

- hvis dét giver mening..
Avatar billede kaspermb Nybegynder
24. marts 2011 - 20:04 #6
Ikke helt... Men fair nok... :)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 01:05 #7
Tadaaaa: http://ak247.dk/

Det tog lidt længere end jeg havde håbede, til gengæld, flipper den ikke (længere) ud, hvis man klikker igen efter den er begyndt at zoome ind - men vender istedet om, og zoomer ud igen.
Avatar billede kaspermb Nybegynder
25. marts 2011 - 16:10 #8
Cool, godt arbejde... :) Ville det være muligt at få den til at starte på billede nr.1 når man kom ind på siden... ? :)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 17:10 #9
Meget let:

<body onload="$('#A1').trigger('click')">

Men jeg tror ikke ret mange, så, vil være klar over, at der faktisk ER andre billeder end det ene..
Avatar billede kaspermb Nybegynder
25. marts 2011 - 22:12 #10
Super... :) Mange tak for hjælpen.. :) Ville det være muligt at du kunne skide koderne op som .zip eller noget... og så et svar så du kan få nogle point... :)
Avatar billede kaspermb Nybegynder
25. marts 2011 - 22:12 #11
Ups... *smide
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 01:47 #12
Jamen der ER ikke andet end det du ser - view source (kildekode).

Du kommer til at fifle lidt med talene, hvis du bruger andre størrelser eller antal billeder:

"250" og "156" som går igen mange steder er størrelsen på billederne, som "små".
"1000" og "624" er blot 250 og 156 ganget med 4 (kolonner og rækker) = "store".

De to svære: "1750" og "1092" = 3*små + 1*stor = samlet højde/bredde under zoom.