Avatar billede nitz Nybegynder
24. marts 2011 - 14:47 Der er 1 løsning

jmail addAttachment sendes som multipart mime

Hej Alle,

Jeg er stødt på et problem jeg ikke helt kan gennemskue, da jeg ikke har haft det, men nu heller ikke kan se en løsning på det!

Jeg har en PDF fil liggende på en server. Denne fil skal vedhæftes en mail der sendes via jmail.Message.

Jeg bruger:

msg.AddAttachment(server.mappath("/filer/filen.pdf"))

Mailen kommer fint nok frem, men står som en masse vrøvl.

Der er umiddelbart to kodelinier som måske kan være en hjælp:

Nr. 1 (står før brødteksten i mailen)

This is a multipart message in MIME format. ----NEXT_BM_518813FE61D249EBABF37BEF5A4B99FC Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable

og nr. 2. (står efter brødteksten og er vel filen der skulle have været vedhæftet)

NEXT_BM_518813FE61D249EBABF37BEF5A4B99FC Content-Type: application/octet-stream; name="=?iso-8859-1?Q?3=2Epdf?=" Content-Transfer-Encoding: base64 Content-Description: =?iso-8859-1?Q?3=2Epdf?= Content-Disposition: attachment; filename="=?iso-8859-1?Q?3=2Epdf?=" Content-ID: <6BDAB6D129CC4273B0C1DF9AFBA04E6D>

Filen er gemt som UTF-8 og har en session.LCID=1030.

Jeg håber der er nogen der kan fjerne skoven, så jeg kan få øje på træet igen.

Med venlig hilsen

Tommy
Avatar billede nitz Nybegynder
24. marts 2011 - 21:49 #1
Nå jeg fik endelig selv åbnet øjnene.

Jeg havde sat ContentType forkert.

Det skal være :

ContentType = "multipart/mixed"

og ikke:

ContentType = "text/plain"

som jeg har haft den til hele dagen.

Dette er mere skrevet hvis andre støder på samme problem.