Avatar billede dk-andersson Nybegynder
22. marts 2011 - 21:33 Der er 8 kommentarer

Hjælp til ny bærbar

Hej

Står og skal købe en ny bærbar som skal kunne lidt mere end hvad den normale bruger ønsker. Jeg har i dag Apple, men over vejer at købe noget pc i stedt for. Da jeg har hørt at det er billiger og at jeg får mere for mine penge.? er dette rigtig??

Har kigget lidt på dell Precision mobil workstations M4500 advanced
og så har jeg prøvet at opgrader den med den hurtigst processer og lagt en SSD 256 GB. Men hvis jeg så tager en Mac pro 2.3 GZ 15 tommer og opgrader den fuldt ud.. kommer jeg slet ikke op i nærheden af hvad dell koster??

Så jeg vil gerne have lidt gode råd omkring hvad jeg skal vælge.

Det vigtigst for mig er at jeg har mulighed for at dock den hurtigt på mit kontor. Der skal være en SSD min. 256Gb, gerne større. Der skal være min 8GB DDR3 1333GHZ ram og så skal den hvad en intel i7 eller tilsvarende. Grafik kort må gerne have 1Gb men ikke et most. Så skal den have højopløsning på skærmen. Og til sidste så spiller vægt og tykkelse også ind.

Håber at der er nogen som kan guide mig lidt på vej til hvilket mærke eller model jeg skal kigge efter!!
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2011 - 21:58 #1
Mac Pro er langt at fortrække af de maskinen du nævner.
Du kan jo evt. smide Windows 7 på den, for at få lidt "PC" over den :-)

Den har den en core I7 på 2,3Ghz og kan i Turboboost kører op til 3,4Ghz. (Dell en 2.13ghz)

Tillige har har Mac`en 2 grafikkort.
1. on-board til de mest alm. opgaversom skrive, surf, mail osv. og derudover et godt dedikeret grafikkort til de krævende opgaver i 3D og evt. spil.
On-board grafik er et Intel HD Graphics 3000
Dedikeret grafikkkort er et AMD Radeon HD 6750M, som er betydelig bedre end det bedste i Dell maskinen som er et NVIDIA Quadro FX 1800M

Mac on-board grafik:
http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-3000.37948.0.html
Mac dedikeret grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6750M.43958.0.html
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
22. marts 2011 - 22:10 #2
Det vil sige at du mener at jeg får den bedste maskin ved at købe en Mac.. Grunden til at jeg ønsker at køre Windows er at jeg til dagligt lever af at programmer. Og tastatur på pc er bedre til dette da man hurtigt kan programmer på det end på en Mac tastatur.

Findes der evt. andre pc som er lige så kraftige.

Det eneste jeg ønsker er at jeg kan multitaske og ikke skal ventet på at mine programmer åbner.
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2011 - 07:55 #3
Ja, jeg vil slet ikke foreslå andre der evt. kunne komme i nærheden af Mac. De kan alligevel slet ikke komme op på det niveau som Mac`en har, eneste der evt. kan gøres bedre i en PC, er et high end grafikkort som kan bruges til meget krævende spil.

Mac`en er det helt rigtige valg set ud fra mit synspunkt.
Jeg ville køre bootcamp på den, altså både have OS X og W7 på den.
Avatar billede lzs Nybegynder
23. marts 2011 - 08:01 #4
Der findes mange computere der kan det du efterspørger, det kan godt være du ikke kan købe den med en 256 GB ssd, men det kan du jo bare købe ved siden af.
Jeg ville snuppe en Lenovo w520 når den kommer inden så længe.
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2011 - 09:28 #5
lsn > lad os se nogle specs på den IBM look alike :-)
Avatar billede lzs Nybegynder
23. marts 2011 - 10:05 #6
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2011 - 11:25 #7
Ok, W520 er helt ny, det forklare hvorfor jeg ikke havde set den før. - men den vil få en pris på min. 21000 kr. alt efter bestykning i dk
http://shop.lenovo.com/us/products/professional-grade/thinkpad/w-series/index.html
Avatar billede lzs Nybegynder
23. marts 2011 - 11:42 #8
Sagde heller ikke noget om at den var billig, men manden skriver jo ingen max pris :)