Avatar billede angelenglen Nybegynder
22. marts 2011 - 14:01 Der er 1 løsning

dynamisk oprettelse af click-events og tilhørende funktioner.

Jeg har nedenstående funktion, der opretter nogle labels og knapper på et panel på min form, men jeg ved ikke hvordan jeg kan få knapperne til at reagere på kliks.

Yderligere har jeg lidt svært ved at "tømme" panelet, når jeg har brug for at fylde nyt indhold i senere.

Håber i kan hjælpe :-)

Function opretNummer(ByVal intId As Integer, ByVal intNr As Integer, ByVal strKategori As String, ByVal intCreatedDato As Integer)
        Dim lblNummer As New Label
        Dim lblVentetid As New Label
        Dim btnIgnorer As New Button
        Dim btnPick As New Button
        lblNummer.Text = intNr.ToString & " " & strKategori.ToString()
        lblNummer.TextAlign = ContentAlignment.MiddleLeft
        lblNummer.Parent = frmListe.panelListe
        lblNummer.Location = New Point(3, NextNumberTop)

        Dim fromDate As Date = EPOCH.AddSeconds(intCreatedDato)
        Dim difDage As Single
        Dim difMins As Single
        difDage = DateDiff("d", fromDate, New Date(Now.Year, Now.Month, Now.Day, Now.Hour, Now.Minute, Now.Second, Now.Millisecond))
        difMins = DateDiff("m", fromDate, New Date(Now.Year, Now.Month, Now.Day, Now.Hour, Now.Minute, Now.Second, Now.Millisecond))
        'difMins = difMins - (difDage * 60 * 24)
        If difDage > 0 Then
            lblVentetid.Text = difDage.ToString() & " dage, " & difMins.ToString() & " min."
        Else
            lblVentetid.Text = difMins.ToString() & " min."
        End If
        lblVentetid.TextAlign = ContentAlignment.MiddleRight
        lblVentetid.Parent = frmListe.panelListe
        lblVentetid.Location = New Point((frmListe.panelListe.Width - lblVentetid.Width) - 20, NextNumberTop)

        btnIgnorer.Text = "Ignorer"
        btnIgnorer.Parent = frmListe.panelListe
        btnIgnorer.Location = New Point(3, NextNumberTop + 25)

        btnPick.Text = "Vælg"
        btnPick.Parent = frmListe.panelListe
        btnPick.Location = New Point((frmListe.panelListe.Width - btnPick.Width) - 20, NextNumberTop + 25)

        If NextNumberTop > 0 Then
            Dim panelLine As New Panel
            panelLine.Parent = frmListe.panelListe
            panelLine.Size = New Size(frmListe.panelListe.Width - 20, 1)
            panelLine.Location = New Point(3, NextNumberTop - 1)
            panelLine.BorderStyle = BorderStyle.FixedSingle
        End If

        NextNumberTop = NextNumberTop + 50

        Return True
    End Function
Avatar billede angelenglen Nybegynder
22. marts 2011 - 14:48 #1
Nevermind, faldt lige over funktionen AddHandler, der løste problemet for mig :-D