Avatar billede deamill Nybegynder
22. marts 2011 - 11:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med A Href i Safari

Hej,

Har et skørt problem med min hjemmeside når den vises i Safari..

I nedenstående kode, der kan man, når siden vises i Safari trykke på det øverste link (det uden for min div), men man kan ikke trykke på det nederste link (det inden i min div).

Når man kører musen over det nederste link, så kommer der ikke engang en "finger", og hvis man trykker sker der intet.

Nogen som ved hvorfor??

<A href="http://....">Link</A>
<div id="mainBlock" style="z-index:-1;position:absolute;width:100%;height:100%;margin:auto;text-align:center;visibility:visible;">
  <A href="http://....">Link</A>
</div>

/Kenneth
Avatar billede nissen2630 Novice
22. marts 2011 - 12:12 #1
!!! Point ude: 1.010

Hvis du afslutter dine gamle spørgsmål på behørig vis kunne det jo være at nogen gad hjælpe dig.

Læs FAQ : http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede deamill Nybegynder
22. marts 2011 - 12:38 #2
Øhh, jeg har ikke problemer med at få hjælp....

Hvis du kigger på mine åbne spørgsmål, så er der kun 4 af dem som har et svar.

Men bortset fra det, så fandt jeg selv ud af dette problem.

Problemet var:
style="z-index:-1

skal åbenbart være 0 eller højere i Safari

/Kenneth
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2011 - 16:31 #3
<ole>

Den gamle kvantefysiker Werner Heisenberg sagde engang de vise ord:
    Det, vi oberverer, er ikke naturen i sig selv - men naturen udsat for vores måde at spørge på

Fejlen ligger et andet sted i koden. Safari håndterer helt fint negative zIndexes  =)

Denne kode fungerer således fint i Safari:

<div id="mainBlock" style="z-index:-1;position:absolute;width:100%;height:100%;margin:auto;text-align:center;visibility:visible;">
<a href="http://google.dk">TEST</a>
</div>

/mvh
</bole>
Avatar billede deamill Nybegynder
22. marts 2011 - 16:51 #4
Du har ret, men jeg løste af uransaglige årsager problemet på den måde - Kald det at springe over hvor gæret er lavest :p
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2011 - 17:18 #5
Jeg kunne forestille mig, det har ligget og 'puttet' sig under et andet element, der har skygget for afvikling af linket - men kan ikke vide det med sikkerhed  =)