Avatar billede DonTorro Nybegynder
22. marts 2011 - 08:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by

Plejer ikke at have problemer med denne fejl. Men denne gang kan jeg sgu ikk gennemskue den.. Der er ingen header i class.billede.php eller db.php

Kode:

<?php
session_start();
include('db.php');
$beskrivelse = mysql_real_escape_string($_POST['beskrivelse']);
$parent = mysql_real_escape_string($_POST['parent']);
if ($parent != "" && $beskrivelse != "") {
    include('class.billede.php');
    $mitBillede = new billede("../billed/");

    //echo $mitBillede->form();
    $mitBillede->setBillede($_FILES['billede']);
    $nytBillede = $mitBillede->upload();

    if($nytBillede != ""){
        $sql = "INSERT INTO pc_billeder (beskrivelse, billede, parent) VALUES ('$beskrivelse', '$nytBillede', '$parent')";
        $result = mysql_query($sql);
        $mitBillede->lavProportionalThumb($nytBillede);
        $mitBillede->lavThumb($nytBillede);
        $mitBillede->visBillede($nytBillede);
        header('location: billeder.php');
    }else{
        header('location: billeder.php');
    }
}else{
    header('location: billeder.php');
}
?>
Avatar billede majbom Novice
22. marts 2011 - 08:56 #1
er der ikke linjeskift før din "<?php" ?

eller måske din fil er gemt med BOM?
Avatar billede DonTorro Nybegynder
22. marts 2011 - 08:57 #2
linjeskiftet er en fejl da jeg satte koden ind på eksperten..

BOM? ^_^
Avatar billede phillips Nybegynder
22. marts 2011 - 09:02 #3
Jeg tror splazz mener, at du skal tjekke din kildekode for linieskift (eller mellemrum eller andre tegn).

Du vil få den fejl, hvis du har bare ét tegn før du kalder session_start().
Avatar billede repox Seniormester
22. marts 2011 - 09:04 #4
#2
Jeg tilslutter mig svaret i #1 - du kan eventuelt læse det afsnit jeg har skrevet på mit eget site her:
http://err0r.dk/articles/read/de_mest_almindelige_fejl_beg_et_i_php#headers
Avatar billede DonTorro Nybegynder
22. marts 2011 - 09:22 #5
Har ingen tegn foran session_start(); andet end <?php

repox - har læst på din side, men hvor kan jeg se min BOM? Hvis den er usynlig? Det skal måske siges at jeg ikke har andet på den side, og kan derfor ikke læse kildekoden da det jo er php
Avatar billede repox Seniormester
22. marts 2011 - 09:29 #6
Har du en URL, så kan jeg teste om der er BOM på.
Avatar billede majbom Novice
22. marts 2011 - 09:31 #7
når du vælger tegnsættet for din fil, kan du også (som regel - afhængig af editor) vælge om det skal være med eller uden BOM (Byte Order Mark) og det skal være uden, for ikke at det driller dine php-scripts...
Avatar billede DonTorro Nybegynder
22. marts 2011 - 09:32 #8
Har versionen på 2 forskellige domæner og udbydere.
Opdatede så lige at den præcis samme kode virker hos surftown, men den virker ikke hos webhosting.dk..

sender i en post :)
Avatar billede repox Seniormester
22. marts 2011 - 09:48 #9
#8
Jeg kan ikke lige umiddelbart genskabe fejlen ud fra den besked du sendte til mig?
Avatar billede DonTorro Nybegynder
22. marts 2011 - 09:49 #10
Hvor langt når du ?
Avatar billede DonTorro Nybegynder
22. marts 2011 - 09:59 #11
Kunne det ske at fejlen skal findes i class.billede.php?
Avatar billede repox Seniormester
22. marts 2011 - 10:00 #12
Funktionaliteten var ikke lige så intuitiv, så det tog et par forsøg før jeg kunne komme derhen... Anyhu, der står jo på siden at:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/p/r/web/pc/admin/class.billede.php:187) in /home/p/r/web/pc/admin/code_insert_billede.php on line 20

Hvilket betyder at på linie 187 i class.billede.php har du noget output som generer din header funktion i code_insert_billede.php
Avatar billede DonTorro Nybegynder
22. marts 2011 - 10:13 #13
ganske rigtigt :)

Fjernede alt det i classen jeg ikke brugte, så virkede det :)

Smid svar repox, og mange mange tak
Avatar billede repox Seniormester
22. marts 2011 - 10:16 #14
#13
Og her fik du et eksempel på hvor vigtigt det er at give den fulde fejlbeskrivelse med - så er vi fri for at gætte ;)
Avatar billede DonTorro Nybegynder
22. marts 2011 - 10:19 #15
;D rigtigt..

Skal ikke ske igen sensei ;)