Avatar billede LFR2 Nybegynder
22. marts 2011 - 08:13 Der er 2 kommentarer

Excel Makro med "bruger" filter

Hej
Jeg skal bruge en makro hvor en bruger kan søge efter et selvvalgt ord/data i en eller flere kolonner og som efterfølgende viser via filter de rækker i kolonnen, hvor det ord der er tastet ind findes.

Ved f.eks. disse data
Kolonne A:
1: abc
2: bcd
3: dbr
4: def
5: ghi
6: bgh

skal makroen - hvis brugeren skriver "b" som søge kriterie - filtrere så man ser række 1, 2, 3, 4, 6 og ikke 5 fordi række 5 ikke indeholder "søgeordet" b.
Hvis det kan fungere på flere kolonner og via en Command Button er det super! (jeg kan selv kopiere koden ind i VB for command button, men ikke hitte ud af koden :o)

På forhånd tak!
Avatar billede finb Ekspert
22. marts 2011 - 10:58 #1
Excels eget Autofilter kan også, skriv
*b*

mvh finb
Avatar billede LFR2 Nybegynder
23. marts 2011 - 13:42 #2
Ja, det er rigtigt, udfordringen er at jeg skal have ikke særlig Excel kyndige brugere til at kunne søge ved at klikke på en knap, skrive et søgeord og herved se et udvalg af de rækker jeg har på en lang Excel liste. Jeg ved hvis jeg beskriver hvordan de bruger Autofilter, vælger "bruger", og så skal vælge "indeholder" i stedet for f.eks. "er større end", så kommer de aldrig til at bruge filen, derfor behovet for makroen via "command button"...

Kan du også "opskriften" i VB?
pft.