Avatar billede trim Praktikant
21. marts 2011 - 19:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad mangler jeg for at det vises i min listbox?

Jeg er igang med et lille skoleprojekt og er strandet en smule. Jeg kan ikke få den til vise det skrevne i min listbox. Har kigget i to tidligere projekter og grabbet lidt fra begge og det er måske der jeg fejler. Nogle der kan se hvad jeg mangler i følgende?

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Collections;

namespace WFA_Varelager
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        ArrayList al = new ArrayList();

        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void add_bottun_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Varelager mitVarelager = null;

            for (Int16 i = 1; i <= 100; i++ )
            {
                mitVarelager = new Varelager();
                mitVarelager.navn = txtNavn.Text;
                mitVarelager.nummer = Convert.ToInt16(txtNummer.Text);
                mitVarelager.beskrivelse = txtBeskrivelse.Text;
                mitVarelager.pris = Convert.ToInt16(txtPris.Text);
            }
            listBox.Items.AddRange(al.ToArray());

        }

        private void listBox_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            Varelager mitVarelager = (Varelager)listBox.SelectedItem;
            txtNavn.Text = mitVarelager.navn.ToString();
            txtNummer.Text = mitVarelager.nummer.ToString();
            txtBeskrivelse.Text = mitVarelager.beskrivelse.ToString();
            txtPris.Text = mitVarelager.pris.ToString();

        }

        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {

        }

//på forhånd mange tak
Avatar billede trim Praktikant
21. marts 2011 - 19:19 #1
hov can se jeg har lavet "for (Int16 i = 1; i <= 100; i++ )"
Det er selvfølgelig ikke rigtigt, men var blot en test for at se om det ændrede noget
Avatar billede Syska Mester
21. marts 2011 - 19:37 #2
Du tilføjer ikke noget dit din ArrayList.

Men kig på List<T> i stedet, type safe.

mvh
Avatar billede trim Praktikant
21. marts 2011 - 19:43 #3
Den fattede jeg desværre ikke. Som sagt et skole projekt:-) Og skal nok holde mig indenfor det vi har lært, selvom koden med garanti kan smukseres:-)
Avatar billede Syska Mester
21. marts 2011 - 19:58 #4
Nej okay.

Men du tilføjer stadig ingen elementer til din ArrayList. Den vil altid indeholde 0 elementer.

listBox.Items.AddRange(al.ToArray());

Så overstående er jo tom.

Du skal nok tilføje dine vareElementer din din arraylist.

mvh
Avatar billede trim Praktikant
21. marts 2011 - 20:10 #5
tak det fandt jeg så ud af:-)
Hvis jeg gerne vil have at mine textboxe tømmes for text når jeg har trykket på knappen hvordan får jeg den til det?
Avatar billede trim Praktikant
21. marts 2011 - 20:22 #6
fandt også ud af det:-) Kom med et svar:-)
Avatar billede Syska Mester
21. marts 2011 - 21:01 #7
svar