Avatar billede xysias Nybegynder
21. marts 2011 - 12:47 Der er 1 kommentar

Automatisk skift af farve på baggrund af kontrast

Jeg mangler noget kode der gør at hvis man vælger en mørk baggrund, så skifter farven på fonten automatisk til lys/hvid og omvendt, hvis baggrunden er lys, så bliver fonten automatisk mørk/sort.
Grænsen for automatisk skift skal være i forhold til kriterier for tilgængelighed: http://snook.ca/technical/colour_contrast/colour.html
Avatar billede kimpoulzen Nybegynder
24. marts 2011 - 09:03 #1
Hej,

Umiddelbart tænker jeg den smarteste og nemmeste løsning vil være at lave en eller anden CSS workarround, hvor du har nogle forudsatte farver.

1. Eksempel:

black.css

body {
font-family: verdana;
color: black;
font-size: 10px;
background-color: white;
}

2. Eksempel:

white.css

body {
font-family: verdana;
color: white;
font-size: 10px;
background-color: black;
}

Såfremt jeg selvfølgelig har forstået hensigten :)