Avatar billede torbenuk Novice
21. marts 2011 - 09:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access 2007 vba sql make table

Jeg har brug for et VBA script der anvender sql statements til at oprette en tabel. Jeg har indtil videre følgende, som jeg får en fejl på. Men jeg kan ikke umiddelbart se, hvad der er forkert? Er der nogen som kan hjælpe?

Public Sub MakeTableTblSecurityPricesBasis()

Const cstrNewNewTableName As String = "tblSecurityPricesBasis"
Dim strSQL As String

DoCmd.DeleteObject tblSecurityPricesBasis, cstrNewNewTableName

strSQL = "SELECT tblImportSecurityPrices.TICKER, tblImportSecurityPrices.DATO AS [DATE], tblImportSecurityPrices.OPEN, tblImportSecurityPrices.HIGH, tblImportSecurityPrices.LOW, tblImportSecurityPrices.CLOSE, tblImportSecurityPrices.VOL INTO tblSecurityPricesBasis FROM tblImportSecurityPrices"
DoCmd.RunSQL strSQL

End Sub
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 10:35 #1
Hvis du oprette (eller ændre eller slette) skal du bruge den slags sql statements som er til det.

Det du viser er en 'select query' - den slags sql som bruges til at hente information fra tabellen. DoCmd.RunSQL giver ikke mening til det brug, for der er ingen 'modtagesteder' for informationen.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb177893(v=office.12).aspx
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 10:41 #2
ups - overså INTO

Her er et eksempel:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb208934(v=office.12).aspx
Avatar billede torbenuk Novice
23. marts 2011 - 08:05 #3
Super. Tak for det. Jeg kunne se min syntaks var helt forkert. Et enkelt spørgsmål til sidst, hvad er sql syntaksen, hvis man vil slette en hel tabel.
Avatar billede torbenuk Novice
23. marts 2011 - 08:08 #4
Du får selvfølgelige lige point.
Avatar billede torbenuk Novice
23. marts 2011 - 08:11 #5
Hvordan er det lige jeg får givet point??
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2011 - 09:03 #6
slette alle poster i en  tabel:
  delete from tablename
  http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb177896(v=office.12).aspx

fjerne tabellen fra databasen
  Drop tablename
  http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb177897(v=office.12).aspx