Avatar billede julemand_DK Nybegynder
21. marts 2011 - 09:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgeskema: Computeren i hverdagen

Hej.

Jeg står over for et skoleprojekt hvor jeg skal undersøge noget om folks brug af pcen til dagligt.
Og derfor lægger jeg det her spørgeskema op, og håber at nogen herinde fra kan svare på dem :)

Hvor lang tid bruger du ved computeren til daglig?
Hvad bruger du computeren til?
Bruger du computeren på arbejdet?
Hvis ja, hvad bruger du den så til?
Hvordan ville din hverdag hænge sammen uden en computer?
Hvordan tror du samfundet ville fungere uden computere?
Hvor gammel er du? (så vi kan placere i aldersgrupper)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 09:09 #1
Hvor lang tid bruger du ved computeren til daglig?
4-6 timer

Hvad bruger du computeren til?
Informations søgning, spil, skole arbejde

Bruger du computeren på arbejdet?
Jeg er studerende, men ja

Hvis ja, hvad bruger du den så til?
Som et led i undervisningen

Hvordan ville din hverdag hænge sammen uden en computer?
Ved at ty til papir og pen, og læse avisen og tidsskrifter

Hvordan tror du samfundet ville fungere uden computere?
Alternativt :) som den gjorde for hvad, 30 år siden?

Hvor gammel er du? (så vi kan placere i aldersgrupper)
21. marts 2011 - 09:38 #2
Hvor lang tid bruger du ved computeren til daglig?
6-7 timer

Hvad bruger du computeren til?
Informationssoegning, udvikling af software (halv-professionel hobby)

Brugere du computeren paa arbejdet?
Jeg er pensioneret, men foer den tid, ja.

Hvis ja, hvad bruger du den saa til?
Bogholdningssystem (jeg arbejdede som bogholder), intern kommunikation (email o.s.v.), fil-management.

Hvordan ville din hverdag haenge sammen uden en computer?
Jeg ville finde mig andre interesser, og jeg vil skulle soege informationer i boeger og lignende.

Hvordan tror du samfundet ville fungere uden computere?
Det vil igen blive nemmere for diktatorer at undertrykke information.  Reduktion af oekonomisk vaekst fordi den essentielle 'raavare' viden vil blive dyrere.

Hvor gammel der du?  67 (saa har du lidt til de oevre aldersgrupper ogsaa.)

Jeg opretter dette som svar saa det er paa plads naar du skal til at afslutte spoergsmaalet.
Avatar billede NCG Novice
21. marts 2011 - 09:57 #3
Hvor lang tid bruger du ved computeren til daglig?
10-14 timer

Hvad bruger du computeren til?
Udvikling, systemadministration, statistik, rapportering, budget og regnskab, uddannelse, nyheder, mail, film, musik, chat, spil m.m.

Bruger du computeren på arbejdet?
Ja

Hvis ja, hvad bruger du den så til?
Udvikling, systemadministration, statistik, rapportering, budget og regnskab, uddannelse, nyheder, chat/møder m.m.

Hvordan ville din hverdag hænge sammen uden en computer?
Tja, jeg vil først og fremmest skulle finde en anden beskæftigelse, og bruge bilen mere når man ikke kan arbejde hjemmefra

Hvordan tror du samfundet ville fungere uden computere?
Vi ville nok alle få en bedre kondi :), men ellers er der utroligt mange ting der ikke længere ville være muligt

Hvor gammel er du? (så vi kan placere i aldersgrupper)
Avatar billede komsam Juniormester
21. marts 2011 - 10:18 #4
Hvor lang tid bruger du ved computeren til daglig?
I snit 3 timer dagligt om ugen
Hvad bruger du computeren til?
Informationssøgning,eks. hvor meget skal jeg have tilbage i skat?. Brevskrivning,(kommunikation til klubmedlemmer) kurser, sangskrivning, billedbehandling samling af billeder i album, lidt spil, budgetregnskaber, fjernring (skype),
Bruger du computeren på arbejdet?
Pensionist.
Hvis ja, hvad bruger du den så til?
Hvordan ville din hverdag hænge sammen uden en computer?
Ville bruge mere tid på andre hobbies, Lystfiskeri, Golf, læse bøger, madlavning, gå på bibliotek og læse bøger, aviser ja man kunne jo blive ved.
Hvordan tror du samfundet ville fungere uden computere?
Er svært at svare kort på men alt ville jo foregå i et lavere tempo, der ville så være mere manuelt arbejde så flere kunne komme i arbejde. Også det arbejde ( monotome) som vi er glade for at slippe for med computerne. Tænk også på industrirobotter o.s.v. og ikke at forglemme kommunikationen verden over.
Hvor gammel er du? (så vi kan placere i aldersgrupper
Avatar billede mikaelch Novice
21. marts 2011 - 11:28 #5
ved computer dagligt 8-10 timer

bruger tíden på at rette min hjemmeside ´, tjekke mail og være ´på ekspérten og andre forummer´´

ja på abejdes beuges den

uden computer ville min hverdag ikke fungére

uden computer ville samfundet forgå langsommér med info

jeg er 38 år
23. marts 2011 - 12:52 #6
Julemand, er du med endnu?  Der har vaeret stilhed paa traaden i 48 timer, og spoergsmaalet staar nu 8 sider tilbage i oversigten, saa det er ikke sikkert at der er flere der finder spoergsmaalet og kommer med nye indlaeg.  Maaske er tiden inde til at lukke spoergsmaalet.  Jeg ser at dette er dit foerste spoergsmaal paa Eksperten, saa lad mig forklare (maaske til overflod:)  Man afgiver points og lukker et spoergsmaal ved at acceptere et svar, et indlaeg markeret med gult, ved at saette et 'flueben' i firkanten ved 'Accepter dette svar' og derefter klikke paa feltet 'Accepter svar og afgiv points.'  Du har i oejeblikket et svar paa traaden,  #2 fra mig.  Men da alle har hjulpet lige meget er min foreslaaede fremgangsmaade denne:  (1)  Du laver en kommentar hvor du beder alle om at oprette svar.  (2)  Om et par dage accepterer du saa alle de svar der er kommet (somme tider vaelger nogle medlemmer ikke at oprette svar).  Dine 60 points bliver saa automatisk fordelt mellem de accepterede svar.

Og held og lykke med dit forehavende.  Jeg haaber du har faaet en masse indlaeg fra anden side end her.
Avatar billede julemand_DK Nybegynder
25. marts 2011 - 17:21 #7
hov ja, undskyld alle sammen hvis i sidder og venter på svar ;) Det var til stor hjælp, faktisk var det denne side jeg fik mest respons på. Det er en god del af mit projekt i har hjulpet med :)

Spørgsmålet lukkes.