Avatar billede larsgrau Forsker
20. marts 2011 - 20:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kun tøm en tabel hvis en fil er valgt

Hje

Jeg bruger denne kode til at udskifte nogle adresser, men hvis man kommer til at trykke annuller, under fil valg køre den de 2 sletteforspørgelser alligevel, er der en måde mankan undgå det på ??

Min kode

Private Sub importdnkadresser_Click()
On Error GoTo Err_import_file

DoCmd.SetWarnings False
Dim strFilter As String
Dim strInputFileName As String

strFilter = ahtAddFilterItem(strFilter, "Danske Signaladresser (dnk.csv)", "dnk.csv")
strInputFileName = ahtCommonFileOpenSave( _
                Filter:=strFilter, OpenFile:=True, _
                DialogTitle:="Please select an input file...", _
                Flags:=ahtOFN_HIDEREADONLY)

DoCmd.OpenQuery "dnk_slet_startadresser"
DoCmd.OpenQuery "dnk_slet_fra_adresse"

FileCopy strInputFileName, "c:\windows\temp\import.csv"

DoCmd.TransferText acImportDelim, "dnk_adresse_import", "dnk_startadresser", "c:\windows\temp\import.csv", False, ""

Kill "c:\windows\temp\import.csv"

Err_import_file:
If Err.Number = 53 Then
Exit Sub
Else
'MsgBox Err.Number & " - " & Err.Description

End If
End Sub

/lars
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. marts 2011 - 21:03 #1
If strInputFileName <> "" Then
  DoCmd.OpenQuery "dnk_slet_startadresser"
  DoCmd.OpenQuery "dnk_slet_fra_adresse"

  FileCopy strInputFileName, "c:\windows\temp\import.csv"

  DoCmd.TransferText acImportDelim, "dnk_adresse_import", "dnk_startadresser", "c:\windows\temp\import.csv", False, ""

  Kill "c:\windows\temp\import.csv"
End If

Hvis du trykker annuller, så er filnavn tomt
Avatar billede larsgrau Forsker
20. marts 2011 - 21:36 #2
Virker ikke.

Jeg har sat den ind sådan her

DoCmd.SetWarnings False
Dim strFilter As String
Dim strInputFileName As String

strFilter = ahtAddFilterItem(strFilter, "Danske Signaladresser (dnk.csv)", "dnk.csv")
strInputFileName = ahtCommonFileOpenSave( _
                Filter:=strFilter, OpenFile:=True, _
                DialogTitle:="Please select an input file...", _
                Flags:=ahtOFN_HIDEREADONLY)
If strInputFileName <> " " Then
DoCmd.OpenQuery "dnk_slet_startadresser"
DoCmd.OpenQuery "dnk_slet_fra_adresse"

FileCopy strInputFileName, "c:\windows\temp\import.csv"

DoCmd.TransferText acImportDelim, "dnk_adresse_import", "dnk_startadresser", "c:\windows\temp\import.csv", False, ""

Kill "c:\windows\temp\import.csv"
End If
Avatar billede larsgrau Forsker
20. marts 2011 - 21:58 #3
det skal bare komme sådan her:

strFilter = ahtAddFilterItem(strFilter, "Danske Signaladresser (dnk.csv)", "dnk.csv")
strInputFileName = ahtCommonFileOpenSave( _
                Filter:=strFilter, OpenFile:=True, _
                DialogTitle:="Please select an input file...", _
                Flags:=ahtOFN_HIDEREADONLY)

FileCopy strInputFileName, "c:\windows\temp\import.csv"
If strInputFileName <> "dnk.csv" Then
DoCmd.OpenQuery "dnk_slet_startadresser"
DoCmd.OpenQuery "dnk_slet_fra_adresse"

DoCmd.TransferText acImportDelim, "dnk_adresse_import", "dnk_startadresser", "c:\windows\temp\import.csv", False, ""

Kill "c:\windows\temp\import.csv"

Else

MsgBox "else"

End If

Err_import_file:
If Err.Number = 53 Then
Exit Sub
Else
'MsgBox "else"

End If
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. marts 2011 - 07:43 #4
I den kode du har sat ind i #2 tester du ikke for om filnavnet er tomt!
Du tester for om det er forskelligt fra et mellemrum. Og et filnavn vil med 99.99% sikkerhed aldrig være bare et mellemrum og så vil din kode altid blive kørt.

Det du gør i #3 forstår jeg ikke rigtig. Du har et filter der angiver at det er en fil der hedder dnk.csv du vil at brugeren skal vælge og så tester du for om der er valgt en anden fil og så udføres din kode. Det synes jeg ikke lige giver nogen mening.
Avatar billede larsgrau Forsker
21. marts 2011 - 15:49 #5
Jeg test da ikke for en anden fil, jeg tester om den fil bruger har valgt hedder dnk.csv og hvis den gør, gør et og hvis ikke gør den noget andet.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. marts 2011 - 18:41 #6
Men hvor om alting er så er filnavnet tomt hvis der er trykket på annuller og det er det du skal teste på.
Avatar billede larsgrau Forsker
22. april 2011 - 09:26 #7
nu virker det