Avatar billede pcox Nybegynder
20. marts 2011 - 16:56 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

200Point - Docking station Skærmopløsning

Hey dudes.
Har en bærbar som vi nu vil bruge som husets PC ved at sætte den i en docking station. Det virker og man får et billede på på den 22 tommer skærm men skærmopløsning er helt forkert.
Alle knapper og lignende er alt for store. Har sat opløsningen så højt op den kan være og da det er en lenovo brugt Fn F7 for at prøve at finde en løsning.

Så spørgsmålet er =
Hvordan ændre man skærmopløsningen når computeren sidder i en dockingstation ?
Alle ideer er velkomne så prøver jeg dem alle
tak
20. marts 2011 - 16:59 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

PC fabrikat, type, model ?
Avatar billede pcox Nybegynder
20. marts 2011 - 17:30 #2
- Lenovo z60t med XP.
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2011 - 17:39 #3
Prøv lige at trykke på "windows kanppen (den med flaget) op tasten P samtidig.
Nu skulle du gerne få en menu op, hvor du kan vælge f.eks Udvid.
H-klik på skrivebordet, vælg skørmopløsning
Nu skulle du gerne have en skærm 1 og en skærm 2, som du kan ændre opløsningen på - hver for sig.
20. marts 2011 - 17:57 #4
Ref #3 - dette trix er kun ved WIN7 ...
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2011 - 18:21 #5
Ups. ja så ikke det var XP i #2
Så er det jo ind via H-klik på skrivebord, Egenskaber, Indstillinger, Avanceret og ind i faneblad skærm / skærme
Det kan der sikkert fjenes et flueben fra skjul tilstande og se om ikke opløsningen kan sættes højre op for pågældende skærm
Avatar billede pcox Nybegynder
20. marts 2011 - 18:27 #6
Når jeg højre klikker på skrivebordet og trykker Egenskaber for skærm, instillinger. Så er der
1. Plug and Play-skærm på Mobile intel(R) 915 GM/GMS, 910GML Express.
2. (Standardskærm) på Mobile Intel(R)915 GM/GMS, 910GML Express

Hvis jeg bruger 2'ern og sætter den til 1680*1050 pixels og trykker anvend, ok. Så er der intet anerledes. OG/MEN når jeg går ind det samme sted så har den ændret sig tilbage til 1'ern til 1280*768pixels af sig selv.
Den vil altså ikke blive i den større opløsning.
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2011 - 18:41 #7
Prøv at tjekke Lenovo hjemmeside om der evt. skulle være en ny opdateret skærmdriver.

Kan evt. gøres med / via slimdrivers:
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede pcox Nybegynder
21. marts 2011 - 08:03 #8
Brugte den der slimdrivers og den så ret nice ud. Der var 21 drivers jeg kunne installere men de fleste var til mus, keyboard, modemer og ethernet.
EFter jeg havde installerede alle de drivere og genstartede begyndte jeg at få blue-screens. Så jeg blev nødt til at slette nogen af dem igen.

Derfor mangler jeg nu driveren til "skærmkortet". Jeg har søgt på det og fundet den her under - Video - Intel 900/950 (910GML / 915GM)
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-61506.html

Har installeret den men der står der stadig mangler en driver under enhedshåndtering. Nogen der ved Why ?
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2011 - 08:50 #9
Nu var det kun opdatering af skærmkort driveren jeg ville have dig til at opdatere :-)

Men du har sikkert fået fjernet en af de installerede drivere, som evt. bliver brugt til f.eks kortlæseren.

Gå i Enhedshåndtering og h-klik på den linje, der mangler driver (Andre Enheder ??)og vælg fjern og genstart og lad den selv finde og installere den.
Avatar billede pcox Nybegynder
21. marts 2011 - 08:56 #10
prøver når jeg kommer jeg fra skole (kl.15)
Avatar billede pcox Nybegynder
21. marts 2011 - 15:32 #11
Så fik jeg skærm driveren igen ved faktisk at installere driveren istedet for bare at unzip den (fail). Det eneste problem der er tilbage er bare: Skærmen har en optimal opløsning på 1600*900. Computeren kan kun indstille opløsningen til enten = 1280*1024 eller 1600*1200 = den ikke passer ordenligt. Alle ordene og lignende er uskarpe og er ret irriterende

Nogen ideer hvordan det kan løses ?
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2011 - 16:25 #12
Prøv at gå i skærmindstillinger igen og fjern det flueben fra skjul tilstande og se om ikke opløsningen kan sættes for pågældende skærm :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 17:12 #13
Hvad er det for en Docking station ?
Avatar billede pcox Nybegynder
21. marts 2011 - 20:14 #14
Haverslev - Der var ikke noget flueben i skjul tilstande.

Det er en Lenovo Docking station Type 2504 som passer til z60t.

Det er sikkert noget der er vildt simpelt mangler bare lige det sidste :P Gode ideer drenge. Det er lækkert
Avatar billede pcox Nybegynder
04. maj 2011 - 08:36 #15
..
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2011 - 08:53 #16
Du skal lige skrive løsningen, når du lukker spørgsmålet :-)
Avatar billede pcox Nybegynder
04. maj 2011 - 09:00 #17
Eller også er der ingen der har svaret i en måned og jeg ikke gider at blive spammet med mail om at jeg har et usvarede spørgsmål her.

Kommentar svares ikke.
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2011 - 10:16 #18
Øhh, der var nu lagt svar heri, se indlæg 12 - som du nu har afvist ved dit eget svar.
Avatar billede pcox Nybegynder
04. maj 2011 - 11:24 #19
Men det forkerte svar? Andre der læser denne tråd ville derfor.... u know..
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2011 - 12:42 #20
Netop derfor, Du skal lige skrive løsningen, når du lukker spørgsmålet.
Avatar billede pcox Nybegynder
04. maj 2011 - 13:21 #21
Og hvis der ikke er nogen løsning? - skal jeg så modtage irriterende spam emails for et spørgsmål jeg ikke gider have svar på mere.

Og ja det er hele pointen med denne hjemmeside men who gives a shit.
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2011 - 14:53 #22
Øhh, nu er det jo et forum, hvor man stiller spørgsmål, man modtager svar/kommentarer på indlægget.
Hvis ikke der er indkommet et løsningsforslag der afklarer problemet, så skriver man jo blot i sit "lukke svar" at der er INGEN løsning fundet ved de indkommende indlæg - svære er det såmænd ikke at brugge denne hjemmeside.
Det står også beskrevet i FAQ som du dog nok har læst allerede :-)
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede pcox Nybegynder
04. maj 2011 - 17:01 #23
Ja og lige præcis der står der :
Hvordan lukker man sit spørgsmål?

Et spørgsmål er lukket når der er lagt et svar, som er blevet accepteret af vedkommende som oprettede spørgsmålet. Hvis du har et spørgsmål hvor ingen af svarene kunne bruges, kan du selv lægge et svar og acceptere dette.

hovsa
Avatar billede haverslev Novice
05. maj 2011 - 07:46 #24
Yes, men der står også:
Der er et par ting du bør gøre. Det første er at acceptere svaret. Den anden ene er at sige tak for hjælpen til de personer der har hjulpet dig eller prøvet på det.

Det tredje er at fortælle hvordan du fik det løst, og hvilken løsningsmodel der virkede. Grunden er at andre en dag kan få glæde af din løsning, men hvis det ikke fremgår af tråden hvad løsningen var, er der ingen andre der kan bruge det.

Det samme gælder hvis du selv finder svaret. Din (nye) viden kan være guld værd for den næste som oplever et tilsvarende problem
Avatar billede haverslev Novice
05. maj 2011 - 07:48 #25
Avatar billede pcox Nybegynder
05. maj 2011 - 14:42 #26
Præcis, som du skrev står der: Der er et par ting du BØR gøre. IKKE SKAL.
L2 read and get a life.
Avatar billede haverslev Novice
05. maj 2011 - 20:03 #27
øøh, fræk er du, men stave korrekt kan du ikke, tager genveje:
L2 read and get a life.
Avatar billede pcox Nybegynder
05. maj 2011 - 22:11 #28
Carefactor = 0
Avatar billede haverslev Novice
06. maj 2011 - 09:50 #29
Tja, det kunne jo være du skulle bruge dette forum igen :-)
Avatar billede pcox Nybegynder
06. maj 2011 - 13:38 #30
Two camels in a tiny car

http://www.youtube.com/watch?v=GQkYjDeUq10  (watch to the end)

=I just won
Avatar billede haverslev Novice
06. maj 2011 - 14:37 #31
Tja, hvad fik vi ud af det :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2011 - 09:59 #32
Haverslev eller w/e dit navn er...

Jeg vil sige ret ligegyldig pointe du fast holder imo (gennem hele indlægget).

Pcox har imo levet fuldt ud op til de retningslinjer der er, kan sku ikke se hvor det skulle være gået galt.

+

"Two camels in a tiny car" kan man bare ikke argumenterer imod !
(rules of them interwebs)

:)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2011 - 11:18 #33
Ret imponerende, Steffen, efter 1½ måned på dette forum, og tilmed dit første indlæg. Det lover godt for fremtiden...  :-)

(Ironi kan forekomme i dette indlæg)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2011 - 15:29 #34
HIGHFIVE BRO !

;)
Avatar billede haverslev Novice
07. maj 2011 - 15:51 #35
Muligt at I 12-14 årige kan se sammenhængen i jeres morsomme indlæg:-) at i så er bekendte og støtter hinanden er fint nok med mig.
Men pointen var blot, at alle får mest ud af at opfylde indlæg  #16
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2011 - 16:01 #36
Haverslev, det var ikke ment som et offensiv (skulle måske have formuleret mig anderledes)^^

Quote Haverslev:
"Men pointen var blot, at alle får mest ud af at opfylde indlæg  #16"
Enig!
Men, hvordan vil du skrive en løsning, som ikke er der eller blev fundet?

Kinda hard imo

Det er sådan set det jeg ikke er helt med på.
Avatar billede haverslev Novice
07. maj 2011 - 16:05 #37
Læs nu ordenligt istedet for at blot skrive en gang "14 årige" forkortelser som Kinda hard imo

Hvad skriver jeg i #22 - er det ikke svar nok
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2011 - 16:14 #38
Hvad har du imod 14-årige?

Men nvm,jeg kan stadig ikke se det (det kan være det kommer når jeg fylder 15)?

^^
Avatar billede haverslev Novice
07. maj 2011 - 16:20 #39
I bør lære at skrive korrekt og ikke bruge alle mulige forkortelser / engelske slang osv. - det er blot det jeg finder lidt irreterende ved den aldersgruppe, det gør nemlig ikke livet lettere for jer at springe over en koorekt krivning :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2011 - 16:30 #40
Dit indlæg #27
Quote:
"men stave korrekt kan du ikke"
og de sidste 2 ord, i dit indlæg #39
I Like ;D

Anyways lad os alle forlade computeren og gå ud og nyde det gode vejr.

Cya ^^